Ево једног старијег источно немачког мотора за вентилатор. Мотор је трофазни асинхрони са кавезним ротором. Специфичност је у томе што је статор у центру ротора, па је тако статор скривен ротором. Снага је само 40 вати а мотор је робусан и масиван па је очигледно предвиђен за трајни погон.
Ротор је одливен од алуминијума и има ребра која побољшавају хлађење и представљају ојачање. Лежајеви су 6000 и 6001 које сам заменио јер се маст осушила и почели су да се чују при раду. Статор је тропикализован (потопљен у лак).
Овај мотор показује како се некада пројектовало - фактор сигурности је био велики и производи су били много предимензионисани. Овакви производи су имали дуг век и могли су да се поправе.
За промену лежајева требао ми је један мањи радапцигер, и један специјални алат за избијање који сам морао да импровизујем (нешто као унутрашњи радапцигер).
Ротор је одливен од алуминијума и има ребра која побољшавају хлађење и представљају ојачање. Лежајеви су 6000 и 6001 које сам заменио јер се маст осушила и почели су да се чују при раду. Статор је тропикализован (потопљен у лак).
Овај мотор показује како се некада пројектовало - фактор сигурности је био велики и производи су били много предимензионисани. Овакви производи су имали дуг век и могли су да се поправе.
За промену лежајева требао ми је један мањи радапцигер, и један специјални алат за избијање који сам морао да импровизујем (нешто као унутрашњи радапцигер).
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.