Претражи овај блог

понедељак, 19. фебруар 2018.

Фото апарат Балда

Ево једног послератног апарата прављеног у фабрици Балда. Ради се о моделу балдинет, за лајка филм, са објективом балтар жижне даљине 50 мм максималног отвора бленде 2,9. Затварач је пронтор-С најбрже експонаже 1/300. Овај модел је прављен од 1950.


Занимљиво је да пре премотавања филма треба притиснути сигурносно дугме како би фотограф касније био сигуран да ли је филм премотан или не. Прстен за подешавање фокуса је био потпуно заглављен и једва сам успео да га оспособим. Ставио сам пар капи мешавине бензина и ATF уља што је некако растворило згуснуту маст. После тога сам подесио прстен за фокус (уместо филма ставио сам паус папир па сам изоштравао лик сијалице удаљен 2 метра). Затварач и бленда су исправни. Апарат је тежак око 450 грама. Зухер је врло мали и незгодан за коришћење. На полеђини апарата је таблица за процену бленде и експонаже зависно од месеца у години и доба дана, тако нешто нисам до сада видео.




Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.