Претражи овај блог

среда, 9. мај 2018.

Мали зидни Јунгханс W51

Мале зидне сатове овог типа обично зову чобанцима. Машина W51 је са шупљим плочама и има стари систем за избијање са бројањем и пипалицом. Оваква конструкција је позната одавно и користила се код шотена, али је овде све то спаковано између плоча тако да је машина компактна и ништа од полуга није са спољне стране.


 Невоља је што је такву машину теже саставити, јер су полуге учешљане у зупчанике а при томе су и федери отворени тако да је у односу на друге механизме права мука за склапање. Морао сам да користим и полупрстенове за стезање федера у виду слова С који су ми олакшали склапање. Машину сам раставио да бих скратио федер који је пукао у центру. Поред тога сам исполирао неке рукавце и очистио лежишта тако да сада ради. Један рукавац је изгледа мењан или само обрађен и то лежиште је доста сабијено јер је сада много тањи од оригинала али сат и са тим ради. Доста рукаваца је оштећено и пар лежишта је сабијано што је уобичајено код лошијих сатова са федером јер је филозофија да машина ради по сваку цену, без чишћења и подмазивања, све док се сама не уништи. Код бољих сатова федери су слабији па сат стане када се запрља, пре него што почне да квари лежишта и тако се сачува. 
Сат је вероватно направљен пре рата, можда средином или почетком тридесетих година. Није ми јасно зашто су тада још увек правили те компликоване механизме за избијање са пипалицом када је одавно постојао механизам са аутоматским подешавањем који је и једноставнији и поузданији (можда јер Јунгханс није хтео да купи лиценцу, ко зна). Чекић који је фалио сам наместио од кинексог сата па сада и звоно ради.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.