Претражи овај блог

уторак, 29. октобар 2019.

Доглед ЗОМЗ БПЦ2 12х40

Још један ЗОМЗ БПЦ2 12х40 ми је доспео у руке. Овај је солидно очуван али га је неко отварао - десни окулар је скидан и није враћен како треба, а поред тога је отварана и капсула и нека сочива су брила прљава па сам то морао да очистим. Срећом делови нису оштећени. Механизам за централно изоштравање је био сасвим сув па сам га отворио и подмазао. Постоје трагови корозије алуминијума на мосту али нису велики. Десни објектив је такође неко покушао да скине али изгледа да није успео, унутра се по ивицама виде трагови прљавштине (често код ових догледа) који вероватно потичу од кондензације. Доглед је вероватно зато расколимиран (нема трагова пада ни удара). Иначе је све доста добро очувано, и слика је као и обично код ових модела добра. Зазори су минимални, нема трагова истрошења на механизму за изоштравање.

3.11.2019.

Да бих могао да колимирам доглед, морао сам да попустим оба објектива. Колимација је сада добра, али сам пажљивим упоређивањем са старијим моделом БПЦ 12х40 установио да оштрина није тако добра у левом систему, а у десном је скоро иста. Догледи се разликују у пречнику окулара, старија верзија има знатно већа сочива окулара и нешто другачију конструкцију али је видно поље исто као и остале оптичке карактеристике. Мени нешто више одговара старија верзија, можда је субјективно али ми се чини да је слика нешто оштрија и удобније је за коришћење. Можда то има везе са конкретним примерком.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.