Претражи овај блог

уторак, 29. октобар 2019.

Камински сат W. Haid

Овај сат са машином са плутајућим балансом је неко чачкао и направио доста штете - анкер је деформисан, опруга баланса је откачена на горњем крају. Федерхаус за рад има доста зазора, шперфедер за звоно је пукао па га је неко примитивно заменио комадом клавир жице. Машина има неколико биксни, изгледа да их је неко ставио накнадно.


Анкер сам исправио, опругу баланса сам закачио (на носачу сам избушио рупу 0,7 мм и заглавио је клином). Сат сада ради, остало је да се евентуално подеси. На машини има чак и трагова неког лепка, чудо је шта све људи раде у недостатку алата и знања...



20.2.2020.

Механизам за звоно је повремено стајао, установио сам да би узрок могао да буде велики зазор у федерхаусу. Зазор је толики да се федерхаус искоси када је навијен до краја и додирује суседни зупчаник што би могло да кочи механизам. Оба федерхауса сам биксновао месинганим бикснама. Појели су се јер су федери прилично јаки а зид је дебео свега 1 мм.



Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.