Претражи овај блог

уторак, 15. октобар 2019.

Carl Zeiss Jena Binoctem 7x50

Овај доглед је јако добро очуван. Ознака Q1 означава прву класу производа. Судећи по серијском броју изгледа да је направљен 1980. Био је расколимиран па сам морао да га подесим. У односу на догледе из СССР колимација се изводи далеко лакше јер објективи скоро да нема зазора а прстенови се окрећу лако. Уместо смоле постоји пластични дихтунг испод розетне објектива што је за подешавање далеко лакше јер смола не мора да се одстрањује, али је по питању непропусности вероватно лошије. Систем за централно фокусирање је изузетно прецизно направљен али је прилично нежан, догледи из СССР су ту робуснији али су и зазори већи.





Слика је јако светла и контрастна што се и може очекивати од догледа 7х50 али је оштрина у десном систему нешто лошија него у левом. Погледаћу још да нема неких нечистоћа али ми се чини да је сама оптика таква, дакле да има неке недостатке што нисам очекивао.

15.10.2019.

Пажљивим посматрањем сам установио да је оштрина на периферији десног видног поља боља него у центру, што ме наводи на помисао да се померила нека призма. Међутим и овако може да се изврши колимација а нисам успео да одврнем цев објектива тако да ћу то за сада да оставим тако. Упоређивањем са совјетским догледима БПЦ2 12х40, БПЦ 10х50 и Беркут-7 7х35 нисам успео да уочим неку драстичну разлику. Цајс има оштру и констрастну слику али она није значајно боља од оне коју дају совјетски догледи, разлика је мала. Штајнеров 10х50 има знатно лошију слику у сваком погледу, призме нису баш чисте а на објективима се примећује да је антирефлексни слој оштећен а можда и као нов није био баш сјајан.

17.10.2019.

Коначно сам утврдио да је са овим догледом све у реду. Када левим оком гледам кроз десни окулар све је у реду, може лепо да се изоштри и звезда се своди на тачку. Међутим када десним оком гледам кроз било који од окулара звезду не могу да сведем на тачку, вероватно да ми десно око има неку аберацију па је то узрок привида да нешто није како треба. Ово сам приметио код скоро свих догледа, код неких је израженије код неких се скоро не примети. 

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.