Претражи овај блог

уторак, 8. септембар 2020.

Зидни сат са два федера FMS

 На машини је ознака произвођача FMS - Friedrich Mauthe Schwenningen. Федери су исправни, машина је прљава, кутија прилично начета зубом времена. Чак постоји и серијски број.

Занимљиво је веома велико звоно на врху кућишта.

14.1.2021.

Пре неког времена сам машину подмазао моторним уљем и радила је доста добро. Сада сам је растурио у потпуности (избио сам и мали зупчаник са осовине центеррада како бих могао да све раставим). Све делове сам опрао у ултразвучној кадици и саставио. Нигде нема истрошења ни локера, сви делови су добро очувани, чак су и конусне чивије изгледа оригиналне. Једино сам морао да заменим s жичице за држање појединих делова. Мали зупчаници су са бошевима, плоче су ослобођене (са рупама), систем звона је са точком за одбројавање, анкер је са повратним трзајем што све указује на јефтинији сат, међутим механизам је израђен врло добро и солидно. Федере сам извадио из федерхауса јер се при прању у води никад не могу потпуно да осуше што би изазвало корозију а како су били чисти нисам их ни прао већ само подмазао. Остали делови су се доста добро очистили, једино је на унутрашњој страни плоча остало неког талога који сам морао да скинем механички, као и на неким бошевима. Изгледа да је некада био подмазан неким уљем које се згуснуло и које се тешко раствара. 

Требало би сада да ради добро, мада сам пре приметио да сат иако доста дуго ради није сасвим прецизан што је и очекивано јер је анкер са повратним трзајем и има федере - то је најгора комбинација за тачност. Федер са грахамовим анкером даје много бољу прецизност, док је и сат са теговима и повратним анкером или чак анкером са крунским анкеррадом такође прецизан. Најбоља комбинација је тег са грахамовим анкером (код релативно јефтиних сатова).  









2.2.2021.

Све сам саставио и подесио полуге звона, ради за сада. 



Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.