После неког времена од промене платина ауто тешко пали, као да дође до корозије контаката платина. Ако се мало очисте одмах пали. То се види и на обртомеру током верглања - нема кретања казаљке, што значи да нема варнице. При верглању је број обртаја мотора мали, испод 200 о/мин али је то обртомер показује чиме се детектује варница... Други извор грешке би могао да буде контакт-брава, која би током верглања могла да прекине довод струје за паљење.
Једне старе платине су радиле годинама без грешке, као да то зависи од легуре контаката. Неки контакти уопште не кородирају али код неких се то појављује. Нове платине имају додир само у једној тачки, а старе нагореле на већој површини што би такође могао да буде узрок - ако та једна тачка кородира или се испрља нема ни контакта, а ако је површина већа онда је и поузданост остваривања контакта већа јер је мања вероватноћа да ће цела површина да се упрља или кородира.
27.1.2022.
После више свакодневних чишћења и промене платина, скинуо сам разводник и унутра га очистио (био је прилично прљав), променио жице од платина до кондензатора. Од тада више нема проблема. Претпостављам да је масна нечистоћа испаравала када се мотор загреје и кондензовала се на контактима што је после неколико сати стајања изазивало стварање изолационог слоја, који је спречавао нормалан рад уређаја за тиристорско паљење.
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.