Претражи овај блог

петак, 6. јун 2014.

Југо 45 - сeмеринзи полуосовина

Одавно сам приметио да на полусовинама влажи уље из мењача, али сада је то постало поприлично, и мада мењач није губио уље осовине су стално биле мокре.


Семеринзи које сам сада заменио били су силиконски, и издржали су око 50.000 км што није лоше. Гума је прилично мека па су се истрошили на заптивном венцу, тако да је уље стално влажило.

Иначе манжетне нису оригиналне већ сам искористио манжетне од новог типа (са лежајем), али сам направио биксне од алуминијума за лежиштем за семеринг са малим зазором у односу на осовину (око 0,05 мм). Оригиналне манжетне које могу да се купе имају ту биксну од пластике и зазор је претерано велики (чак и до 0,3-0,4мм) па уље цури од самог почетка. Због тога семеринзи су 25х35х7 (уместо 25х37х7 код оригиналне манжетне).

Да би се заменили ови семеринзи треба одврнути матице на крајевима стабилизатора, шрафове који држе рамена за каросерију, скинути траверзну, испустити уље из мењача. Затим се одшрафе по три ОК10 шрафа на левој манжетни (односно матице на десној). Главчина са полуосовином се повуче напоље (смотати волан на супротну страну од точка који се ради) док полуосовина не испадне из мењача. Зегер-клештима се скине осигурач трокраког зглоба, овај се свуче са полуосовине, а затим и манжетна. Сада се мења или цела манжетна или само семеринг, и на крају се све монтира обрнутим редоследом. За обе полуосовине сам утрошио око 3 сата посла, без журбе али и без компликација.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.