Претражи овај блог

уторак, 21. јул 2015.

Косилица - зарибао лежај

Ево једне новије косилице. Цела је од пластике, мотор је као играчка, али је пластика релативно квалитетна па све то некако ради. После неколико година интензивне употребе зарибао је доњи лежај.



Косилица је прављена тако да се релативно тешко раставља, као да поправка није ни предвиђена. Пластични пропелери на оба краја осовине су чврсто набијени тако да их је тешко скинути без оштећења. На ротору се налази прилитивна електромагнетна кочница која се састоји од федера и једног звона од челичног лима. Кад је мотор искључен федер притиска звоно на два уметка од фероде и тиме кочи осовину. Кад се мотор покрене, магнетно поље привлачи звоно, оно се повуче и ослободи фероде тако да се мотор окреће слободно. Међутим, како се у звону индукују вртложне струје оно се вероватно доста греје и тиме отежава хлађење иначе префорсираног мотора, тако да ћу ту кочницу највероватније да скинем. Иначе нема никакву улогу. Носачи лежајева су изливени од неке легуре и јако су танки, мотор је веома нежан. Машински је обрађено само седиште лежаја (а можда ни то, нисам сигуран). Заглављени лежај је био залепљен и једва сам успео да га извучем (импровизовао сам алат са неколико шајбни и једним шрафом М12 јер нисам смео да применим обичан радапцигер нити да избијам лежај јер је носач јако нежан и постојала је опасност да се искриви или пунке.

Жица је доста танка а и гвожђа нема много тако да се види да је индукција велика па се мотор врло брзо греје, види се да није предвиђен за дуготрајну употребу. Турске је производње мада је косилица наводно немачка. Све у свему - играчка прављена тако да ради али поправка скоро да није предвиђена.
Нож је од меког челика и брзо се тупи. Лежајеви су 6203 и то је доста добро димензионисано. Горњи лежај је исправан али доњи је потпуно зарибао.

Унутра је маст потпуно угљенисана, вероватно је дошло до прегревања па је маст изгорела и тако се лежај потпуно заглавио. Заменићу оба лежаја.




Фероде електромагнетне кочнице

Челично звоно на ротору

Лежај сам променио и ставио сам полован ФАГ, а подмазао сам га алуминијум-комплекс машћу превиђеном за температуру до 160 степени целзијуса. Горњи лежај сам само отворио и подмазао неком белоруском машћу.
Проба мотора је показала да вуче струју од око 4 ампера (номинална снага је 1000 вати дакле око 4,5 ампера) али се ротор доста греје. Такође се греје и намотај статора. Из тог разлога је лежај и страдао - мотор није предвиђен да ради трајно већ само кратко, па мора да се остави да се охлади. Ако би се уградио додатни вентилатор мислим да би се побољшало хлађење које је иначе лоше јер је горњи поклопац потпуно затоврен тако да нема циркулације ваздуха кроз мотор. Топлота се са ротора преко осовине преноси на лежајевe и они страдају, нарочито ако маст не подноси високу температуру.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.