Претражи овај блог

среда, 29. јул 2015.

Фолксваген буба - пумпа за бензин

Старији модели бубе су имали пумпу која је шрафљена па мембране могу да се мењају. Новије су пертловане па ту нема поправке.







Мембране се продају као резервни део и просто се замене. Међутим, доста су скупе а могу се лако направити од мембрана за заставина возила (итд.). Како је код оригиналне пумпе све то нитовано, шипкица од велике мембране мора да се направи нова, ја сам то урадио од инбус шрафа М4 одговарајуће дужине, тако што сам ставио мембрану на крај између две матице а главу сам стањио и она иде у виљушку. Од старе шипкице сам сачивао пластичну подлошку која смањује буку. Растојање између велике доње шајбне и врха главе где захвата виљушка је 30 мм.

Мала мембрана је у ствари вентил који пречава доток бензина слободним падом кад мотор не ради а кола су на узбрдици. Ако иглични вентил карбуратора не затвара беспрекорно, бензин може кроз мотор да доспе у кућиште и тако да разреди уље, што није добро. Кад мотор проради, притисак бензина који прави велика мембрана потисне малу мембрану која савлада опругу и одигне вентил са сица чиме се омогући проток ка карбуратору. Метални део на малој мембрани је вентил који у себи има гумицу, и то треба пребацити на нову мембрану. Ја сам расковани део обрадио на стругу и нарезао навој, па зашрафио матицу. Може ово да се реши и другачије, на пример да се избуши рупа па да се уреже навој, али пажљиво да се она гумица унутра не оштети.

При монтажи велике мембране треба водити рачуна да се пре стезања шрафова клацкалица подупре одоздо, како би се мембрана формирала. Ако се ово не уради мембрана ће бити напрегнута и краће ће да траје.

Ако су вентили у телу пумпе исправни и не пуштају, пумпа ће поуздано служити годинама.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.