Претражи овај блог

понедељак, 10. фебруар 2020.

Систем Роскопф будилник

Овај мали будилник је вероватно направљен почетком 20. или крајем 19. века. Ознака "Ancre systeme Roskopf" се односи на тип анкера који је прављен по лиценци или по угледу на Роскопфов модел. Циферплат је емајлиран. Мали зупчаници су фрезовани а федери су у федерхаусу што указује на квалитетну израду. Баланс, анкер и анкеррад су на посебној платформи. Баланс је величине оних у старим великим џепним сатовима, улежиштен је у два рубина али су аксијалне плочице челичне тако да цела машина има само та два рубина. Анкер је са штифтовима.





Федер за рад је био откачен па сам га закачио, један рубин баланса је неисправан, оба рукавца балансвеле су поломљена. Баланс сам раставио и покушаћу да направим нову балансвелу. Већи проблем ће бити поломљени рубин јер је пречник рупе врло мали (можда би се могао наћи неки сличан из ручног или џепног сата). Импулсни камен (месинг) који је био провизорно залетован за балансвелу је један од недостатака.

15.2.2020.

Направио сам и монтирао нову балансвелу - међутим сат не ради јер су потребна још нека подешавања. Ласо је прилично деформисан а и пренос снаге са анкера на баланс није баш добар тако да се баланс кочи. Израда балансвеле је била прилично успешна, ово је прва коју сам направио у целини и сасвим сам задовољан. Јако је важно да нож буде оштар и да се пажљиво шпанује, нарочито код израде рукавца. Овде је пречник само око 0,12 мм што је јако танко и врло лако се ломи.

19.2.2020.

Установио сам да је анкеррад оштећен, односно похабан - зуби су потрошени на местима где се ослањају чивије анкера. Покушао сам то да поравнам фином турпијом и то је донело неко побољшање али то није довољно да сат проради нормално.

26.2.2020.

После доста дотеривања анкеррада и импулсног камена (елипсе) баланса, сат је некако прорадио. Треба још исправити ласо и евентуално променити нaпрсли рубин.

27.2.2020.

Пронашао сам један велики локер који је неко већ сабијао, а изгледа и да је рукавац смањен па сам рупу избушио и набио биксну од будилника Слава. Рукавац је пречника 0,3 мм и ова биксна тачно одговара. То ће вероватно донети неко побољшање у раду.

17.6.2020.

После много покушаја коначно сам одустао, сат никако није хтео да ради. Изгледало је да се баланс заглављује мада се то није видело. Међутим пре неколико дана сат је одједном сам од себе прорадио, и шо је најчудније ради поуздано. Да ли је то резултат мало веће температуре не знам. Можда би требало променити напрсли рубин али за сада се не усуђујем да га више дирам.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.