Претражи овај блог

субота, 22. фебруар 2020.

Машиница за шишање траве

Ова кинеска машиница се напаја једном уграђеном батеријом 18650. Поред ње је електронска плочица - уређај за контролу пуњења и пражњења који при пуњењу ограничава напон на око 4,2 V а при пражњењу не дозвољава да напон падне испод око 3 волта. Ради тога постоје 2 MOSFET-а и неколико делова који остварују напонске референце и регулишу њихов рад. На плочи је изгорео SMD отпорник од једног ома који сам заменио паралелном везом два обична отпорника снаге 2 вата, и они се доста греју при пуњењу јер пропуштају струју од око 0,6 ампера. Укупна снага на њима је око пола вата али како је све то у затвореном кућишту грејање се прилично осећа. Са друге стране плочице је изгорео један отпорник од 150 ома који омогућава да се батерија допуњава малом струјом до око 4,1 V када главно пуњење престане, како се батерија не би празнила док је пуњач укључен. 
Батерију сам променио јер је имала само 1 V па је вероватно неисправна.
Као индикација пуњења служи двобојна светлећа диода - током пуњења светли црвено, а када се батерија напуни зелено. Приметио сам да су два мала SMD отпорника који напајају диоде изгорела па сам их заменио, али је онда дидоа почела да светли истовремено и зелено и црвено, што ме је навело на помисао да су пробили SMD транзистори BC846A који пале диоде. Када сам и њих заменио све је прорадило како треба. Зашто је ово изгорело не знам али сумњам да је био повезан пуњач превисоког напона.

Касније се показало да електроника на неки начин празни батерију и да мотор неће да крене и са пуном батеријом. Установио сам да интегрисано коло које контролише напонске прагове за пуњење и пражњење батерије није исправно, али изгледа да има и других неисправности. Најлакше би било заменити целу плочицу другом, каквих има на алиекспресу за стотинак динара. Оваква плочица обезбеђује поднапонску и пренапонску заштиту што је довољно за рад батерије.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.