Претражи овај блог

четвртак, 15. новембар 2012.

Мала прецизна вага

Оваква вага је некада коришћена у поштама за мерење писама и малих пакета. Обично имају два или три опсега мерења. Како су данас јако ретке, решио сам да направим једну такву малу вагу, додуше са неким изменама у конструкцији.






За улежиштење главне носеће полуге искористићу два мала куглична лежаја из старог хард диска, димензија 5х9 мм. Главна полуга и вертикални носач биће од алуминијумског лима дебљине 3 mm, а шасија од флахајзна 30х4 mm. 
Ево неких делова које припремам...

Још треба да направим шасију, тас, доњу спојну полугу, тег са носећом полугом, скалу и неке ситне делове на стругу.

Петак, 16.11.2012.
Ево нових делова - главна полуга је обрађена за лежајеве (на стругу) и спојена са наставком. Направио сам носаче лежајева и делове за шасију.
Понедељак, 19.11.2012.
Напредак - шасија састављена варењем. Вертикална и главна полуга спојене кугличним лежајем, доња спојна полуга састављена осовиницама (обрађени имбус шрафови на стругу) са осигуравајућом чивијом. 


Осовиница доње спојне полуге



Куглични лежајеви на главној полузи




Уторак, 20.11.2012.

Данашњи напредак - носач скале, носач таса (дно конзерве, танки челични лим) и пребацивач за тег са граничницима.

Полако скаламерија добија своје коначне обрисе. Остало је да се направи и стави тег, направи скала, офарба шасија и све коначно монтира.
Недеља, 25.11.2012.
Коначно је готово - шасија је офарбана, скала је направљена. Због великог зазора у кугличном лежају главне полуге, морао сам да направим додатни држач са осовиницом. Ово не уноси велико трење јер осовиница не трпи оптерећење тако да вага показује прилично тачно. Како скалу нисам баш идеално направио (нелинеарна је) највеће одступање је око 1% што је сасвим задовољавајуће.




Четвртак, 29.11.2012.

Коначно сам све завршио - додао сам и мале шајбне на осовинице спојне полуге. Направио сам их од танког бронзаног лима тако што сам прво избушио рупе пречника 1,5 mm па сам онда то избио пробојцем на олову. Шајбне су испале лепо.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.