Претражи овај блог

среда, 19. март 2014.

Mauthe Schwebeanker камински сат

Ево једног каминског сата из четрдесетих година.






Нажалост неко се играо са машином па сам морао да исправљам анкер и тегиће на балансу за регулацију, али сада машина ради. На федерхаусу за звоно фали осам зубаца, највероватније да је некад пукао федер, па су га променили али су неки зупци били оштећени па су временом пукли. Онда је услед удара отпадао један по један зуб и дошло се до овог резултата... Покушаћу то да поправим.

Кутија је прилично очувана али би требало да се лакира.










Кроз цевчицу баланса пролази танка челична жица која служи као осовина, а на крајевима цевчице су два рубина. Срећом све ово је очувано. Спирална опруга истовремено носи тежину баланса тако да је трење минимално јер нема аксијалног оптерећења осовине. Оваква конструкција баланса је трајна јер се делови веома мало троше услед изузетно малог оптерећења.

26.3.2014.

Данас сам растурио машину. Федерхаус са откинутим зупцима има јако танке зидове, свега око 1,2 милиметра тако да остаје још да размислим како би било да се то најбоље поправи.

27.3.2014.

Коначно сам поправио и федерхаус. Прво сам на местима откинутих зубаца направио усеке малим циркуларом. Усеци су широки 0,8 мм. 




Затим сам у усеке уметнуо парчиће месинганог лима, па сам их залетовао.




Онда сам то обрадио, мало на стругу а мало ручно. Ево коначног резултата...





28.3.2014.

Машину сам опрао и очистио па саставио. За сада све ради, изгледа да ће поправка да издржи оптерећење.


1.4.2014.

Кућиште прелакирано, машина поправљена, очишћена и подмазана. 





24.12.2021.

Машина је и даље у солидном стању, потребно је само чишћење и подмазивање. Поправљени зупци су и даље добри, све ради. Лак на кућишту је сасвим побелео, вероватно од влаге, јер сам лакирао спрејем који се показао као потпуно неотпоран на воду и влагу.


Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.