Претражи овај блог

понедељак, 30. март 2015.

Искра регулатор 0940

Ево још једне Искрине машине познате конструкције. Ова је исправна али јој је фалила кочница за одржавање рада при навијању па сам је направио.
Остало је још да се очисти, исполира и подмаже.
Полугицу кочнице сам направио од челичног лима дебљине 2 мм, а осовиницу од ексера дебљине 3,5 мм. Осовиница је на крајевима стањена на 1,5 мм на стругу у дужини од 2 мм. Полугицу сам залетовао за осовиницу. Облик полугице сам копирао са друге Искре.




Недостају клатно, тег, носач машине и кутија.

22.12.2016.

За носач сам пронашао једноставно решење - у гвожђари сам нашао угаоник димензија 135х135х90мм направљен од лима дебљине 2 мм тако да се од њега најлакше може направити носач машине. Само доњи део треба исећи тако да се направи прорез за клатно и да остану два пера на која ће да легне машина. Најпростије решење, а довољно је јако.
Треба направити још чекрк, шипку клатна, носач пендл-федера и још неке ситнице...











31.12.2016.

Довршен чекрк (од баланса старог Инсиног будилника) и окови клатна. Остало је још да се тег исполира и да се шипка клатна офарба.




Он живи, жив је!

4.1.2017.

Шипка клатна офарбана, тег и розетна очишћени и исполирани, монтирана сајла. Машина опрана бензином и подмазана Мебијус уљем за сатове. Ради врло добро и стабилно, ход клатна је прилично велики. Зупчаници су били јако прљави а на малом зупчанику осовине анкеррада је било и нешто фине корозије. Покушао сам да исполирам задњу плочу али она је изгледа била галванизована, па су се појавиле неке флеке у виду корозије тако да полирањем нисам могао много да урадим.



21.1.2018.

Услед непоузданог рада и повременог стајања сат је опет дошао код мене да све проверим. Сат стално стаје.

24.1.2018.

Сат је очишћен и подмазан мебијус уљем у децембру 2016. Када сам растурио машину показало се да је сат лоше очишћен - на малим зупчаницима је још било трагова корозије али и прљавштине, а нарочито је анкер био прљав. Све сам детаљно очистио месинганом четком, пар рукаваца сам полирао. Лежишта у плочама су била чиста тако да сам све саставио и подмазао. Сада не би требало да прави проблеме, време ће показати.
Ове машине раде са минималном снагом и јако су осетљиве па им треба поклонити највећу пажњу, јер ако се не очисти сва прљавштина машина убрзо почне да стаје. Ова је још била и корозирала па је то погоршало ситуацију.

22.8.2018.

Ради поузданијег рада сам сајлу заменио концем за пецање који сам претходно навоштио. Овај плетени конац се показао доста добро, остаје на месту када се скине тег и неће да се мрси сам од себе као сајла. Носивост је веома велика, али се мора водити рачуна јер је јако клизав и не сваки чвор. 

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.