Претражи овај блог

понедељак, 4. април 2016.

Буба - квачило

Данас кад сам се враћао с посла, у току притискања квачила чуло се "цак". Потом се после пар притисака на педалу отпор сасвим изгубио, престало је да одваја и једва сам некако успео да се довучем до куће.
Шалтовање у вожњи без притискања квачила не представља велики проблем, после мало вежбе и опрезно се то може радити. Највећи је проблем кад треба да се стане и поново крене, на семафору на пример - мотор треба угасити, а затим убацити у прву и упалити...
Сајла се држала још само на неколико жичица, али када сам је заменио појавио се нови проблем. Сада квачило не раздваја сасвим и чује се прилично гласно кркљање и стругање када се притисне. Шта је по среди не знам док не скинем мотор, али претпостављам да је или до друк-лагера (одломљен ваљкасти носач на једној страни) или је поломљена или искривљена виљушка друк-лагера.

6.4.2016.

Мотор сам повукао назад за око 10цм и спустио дизалицом. Квар је баналан али довољан да онеспособи ауто - једна од опруга које држе друклагер је пукла, он је спао са виљушке и ударио у спојничку осовину. Зато се код притиснутог квачила чуло стругање. Срећом није ништа оштећено, а виљушку сам извадио па ћу мало да је ојачам на слабим тачкама како се случајно не би десило да пукне јер се то дешавало. Корпу нисам скидао јер би у овом положају било тешко центрирати ламелу а мислим да није неопходно јер није оштећена.
Опруга је пукла одавно али док год сајла није попустила друклагер није могао да спадне са виљушке јер је мали зазор. Тек када се пуцањем и истезањем сајле тај зазор довољно повећао лежај је спао...

8.4.2016.

Ради мирнијег сна ојачао сам виљушку на слабим тачкама јер је склона пуцању. Дешавало се да се одломи на месту где је крак пунктован за осовину (заварио сам додатно) и да се одломи крај где је материјал стањен за лежиште опруге (ту сам заварио појачање).






10.4.2016.

Рукавци виљушке су били мало оштећени на местима оптерећења у чаурама па сам то поравнао фином шмирглом.
Виљушку сам монтирао као и друклагер. Мотор сам вратио на место врло лако и брзо захваљујући крокодилској дизалици за коју сам направио вођицу за точкиће, тако да може лако да се помера. Остало је још да повежем црева и жице и да вратим шусплех.

11.4.2016.

Коначно је све готово. Успут сам заменио и једну манжетну на кугли која је пукла. Кугла је горња па сам се мало помучио да избијем конусну чауру за подешавање нагиба и затура. Успео сам трокраким радапцигером (униор).
Сад квачило лепо ради, педала је мекша и нема никаквог рибања, вибрација ни шумова. Такође нема ни оног лепљења ламеле за које сам мислио да потиче од влажења уља, а узрок је највероватније била опруга коју сам убацио између лептир матице и полуге да бих спречио вибрације. А те вибрације су биле услед лошег носача мењача који сам још раније заменио, али ту опругу сам тек сада избацио.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.