Претражи овај блог

среда, 5. октобар 2016.

Југо - дихтунг главе мотора

После 4 године и око 56.000 км од освежења (при чему сам променио дихтунг главе) појавио се квар, страдао је дихтунг и вода је почела да улази у 2. и 3. цилиндар. У међувремену мотор се није никада прегрејао, антифриз није био стар, тако да претпостављам да је узрок у лошем квалитету материјала од кога је направљен дихтунг (Cobest).
При покушају паљења је прорадио на три цилиндра, и тек после неколико секунди је прорадио нормално. У вожњи се понашао нормално, али после само пар минута рада на леру трећи цилиндар престане да ради и осећају се вибрације. Под већом туражом мотор ради нормално. Скидањем главе мотора сам установио да је дихтунг пропао између 2. и 3. цилиндра па је кроз једну од рупа за воду улазила расхладна тећност у 2. и 3. цилиндар. Такође се види мало оштећење металног опшива на том месту. Изгледа да вода ту улази од пре неког времена али по мало, недовољно да би се то приметило по раду мотора. Не знам да ли је до тога дошло услед промене антифриза, јер сам ставио исти тип какав је и био (додуше од другог произвођача). Сем тога било је доста цундера а нарочито у 2. и 3. цилидру, и усисни канал је био масан од уља. Претпоставио сам да су у питању гумице вентила и заменићу их превентивно, мада ми не изгледају претерано потрошене - унутрашњи пречник је око 6,5 мм а гума је еластична и без пукотина. Постоји једна ситна напрслина између рупе за шраф у средини и водене коморе. Кроз ту рупу иде уље за подмазивање клавијатуре, тако да изгледа да кроз напрслину улази помало уља у расхладну течност. То није много али изгледа да је то узрок појаве трагова уља у течности. Видећу како бих то могао да поправим.

6.10.2016.

Завршено - рупу где је напрслина сам проширио рајборером са 10,5 на 11,2 и набио месигану биксну дужине око 30 мм коју сам направио од цеви. Унутра је рупа 10,5 тако да је проток уља непромењен. Мотор ради добро за сада, видећемо како ће да се понаша. 

---

Убрзо се испоставило да уље и даље улази у воду, односно да поправка није дала резултат.  

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.