Претражи овај блог

четвртак, 29. март 2018.

Голф - термостат

Термостат је реглуатор температуре мотора и ако се нешто необично дешава најчешће је ту проблем. У последње време сам приметио да се мотор споро загрева, а када оптерећење опадне (изађе се на отворен пут или се вози низбрдо) температура мотора јако падне. Претпоставио сам да се нешто дешава са термостатом па сам га променио, и изгледа да је сада много боље - температура се углавном одржава око средине без много осцилација. Стари термостат сам ставио у лонче са водом и термометром па сам га грејао да видим шта се дешава - термостат се отвара на назначеној температури, на око 98°C је скроз отворен и на први поглед функционише исправно. Зашто се онако понаша у мотору није ми баш јасно, могуће је да клип заглављује па остаје предуго отворен односно повећао се хистерезис. У сваком случају нови термостат ради како треба. Температура отварања је 83°C док је фабрички прописан термостат који отвара на 92°C, међутим радна температура је нормална. Претпостављам да се радна температура креће у опсегу који је одређен билансом топлоте - мотор је дисипира а хладњак одводи у атмосферу. Ту додуше доста утиче и спољна температура тако да то није баш једноставан систем.

6.4.2018.

После око 450 километара у разним условима (температура од 2 до 20°C, узбрдо и низбрдо) показало се да се мотор много брже загрева и да температура не пада испод неке вредности (највероватније 80-85°C) док год мотор ради. Са старим термостатом се мотор спорије загревао и температура је падала много ниже када оптерећење мотора опадне (вожња низбрдо и када је хладно). Стари термостат се на неки начин пореметио - он отвара и затвара проток воде, али изгледа да му је јако повећан хистерезис. Нисам приметио да се отвара прерано (на око 85°C) али очигледно да се затвара на много нижој температури тако да кад се једном отвори после се споро затвара. Могуће је да клип заглављује, види се да је нека пластика извирила поред клипа.

Нема коментара:

Постави коментар