Претражи овај блог

петак, 13. септембар 2019.

Мали годишњак Шац

Овај мали Шац (Schatz) има два рубина (лежишта осовине анкера) и није радио јер је неко скратио пендл-федер па је клатно ударало у носач. Прошлицовао сам рупе тако да носач може да се помери горе и подесио опругу клатна. Период осциловања је 12 секунди (код већих сатова је обично 15). Машину је неко натопио неким уљем па ћу то морати да очистим. Иначе је све комплетно и очувано, требало би да ради.
Клатно је необично.

18.2.2020.

Дешавало се да сат повремено стане, али је после поновног покретања опет радио. Сада је стао и више није хтео да крене. После пажљивијег прегледа сам установио да је први зупчаник до федерхауса искривљен, на зупчанику је доста зубаца оштећено јер је прескочио на следећем пињону. На федерхаусу је неколико зубаца оштећено. Шта је довело до оваквог квара не знам, али се то обично деси када пукне федер. Овде је међутим федер исправан. Мораћу да све растурим и испитам могућност поправке.

19.2.2020.

Машина је била подмазана неким уљем које се ужегло, претпостављам да је то био зејтин. На местима се појавио зелени оксид а негде се толико стврднуло да сам морао да га стружем механички. Искриљене зупце сам одгрејао да при исправљању не би попуцали, тако да сам успео да их исправим. Осовина је мека па сам и њу исправио. После провере сам установио да сви зупчаници нормално газе и не заглављују се, тако да се надам да ће сада да ради како треба. Федер сам извадио из федерхауса и очистио га од уља кога је било много. На месту где је нитна федерхаус је био деформисан, што такође говори да је федер био пукао. Да га је неко заменио и није приметио остала оштећења не верујем, а у федерхаусу уље није било згуснуто и улепљено да је могло да дође до неког удара. Није ми јасно како се све то десило... Било како било сада је све исправљено и требало би да буде у реду.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.