Претражи овај блог

понедељак, 18. новембар 2019.

Југо - задња греда

Код југа је задња греда (носач гибња) слаба тачка. Дешавало се да се појаве пукотине јер је конструкција таква да ту постоји велико оптерећење а тај део каросерије није довољно јак. Када прође неко време па се појави и корозија, само је питање времена када ће то да пукне. Овде је греда потрајала скоро 35 година тако да је узрок само корозија - веза средишњег дела (који носи гибањ) са уздужним крацима "шасије" је иструлила на обе стране, тако да цео задњи мост ради уздужно у односу на каросерију, цела тежина лежи на поду гепека. Када се ауто заљуља напред-назад лепо се види како се под гепека увија. Греда може цела да се промени али и тада се морају закрпити (или заменити) краци шасије на које се греда ослања.
Труле делове сам одстранио и унутрашњост греде је сасвим очувана, нема корозије и још се види основна сива фарба. Уздужни краци су на месту споја греде делимично трули тако да сам прво њих морао да закрпим, а тек онда да средњи део греде спојим са њима. Све делове сам правио од поцинкованог лима дебљине 1 мм и спајао челичним поп-нитнама пречника 4 мм. Поред лимова који су били на уобичајеним местима, додао сам и једно ојачање унутра, које иде од места где се шрафи раме па све до крака шасије. Поред тога што је велики посао око крпљења, додатна мука је што мора да се скине цео задњи мост (амортизери, гибањ, рамена), ауспух и резервоар. Надам се да ће резултат бити добар и да ће поправка трајати неко време. Све досадашње поправке које сам радио поп нитнама и поцинкованим лимом су се показале добро, једино су на неким местима алуминијумске поп нитне кородирале од влаге па сам их заменио.

21.11.2019.

Коначно сам све завршио - рамена сам променио јер су стара била прилично зарђала а и гумице су биле већ прилично начете. Гибањ и резервоар (са горње стране) сам очистио и офарбао, и све намонтирао. Мало сам се мучио око центрирања трапа јер се то изводи шајбнама између греде и носача рамена, тако да мора раме да се ослободи да се извукла и додала шајбна, али сам и то некако урадио. Точкови треба да имају конвергенцију 4(+-2) мм и заменом рамена се то прилично пореметило, тако да сам морао да променим распоред шајбни како бих добио ту вредност. Резултат је добар - нема више увијања пода гепека нити померања точкова у односу на каросерију, тако да мислим да је вредело труда. Све у свему велики посао, али није неизводљив.







Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.