Претражи овај блог

уторак, 26. октобар 2021.

Микрометар за рупу

 Oвај кинески микрометар је издржао две године и покварио се. 

Чивија са унутрашњим навојем која служи као вођица и граничник клизача. Вади се помоћу шрафа М1,2.

Чивија на коју се ослањају сва три навојна вретена. На калотастој глави су приметни трагови трошења на местима ослањања вретена.

Граничник који држи вретено у лежишту. Пречник је 2 мм а унутрашњи навој је М1,2. Вади се дужим шрафом М1,2 који сам морао да направим.




На навојним вретенима су зупчаници преко којих се вретена покрећу. Уместо да буду чврсто набијени изгледа да су били залепљени локтајтом, то је временом отпало и зупчаници су проклизали.



Вретено је тврдо окаљено, покушао сам да га избушим ради набијања чивије али то није ишло бургијом од видије коју имам, можда би могло неком бољом. Уместо тога сам под 90° избушио две рупе од 1,5 мм на зупчанику и урезао навој М2 за два мала шрафа. У вретену сам забушио места тако да шрафови имају добар ослонац. На жалост нема довољно места да се то боље реши. Отпор није велики и ако се инструмент не користи насилно ово би требало да траје.
Инструмент је вероватно прекопиран али је израда неких делова (на пример зупчаника) прилично лоша за тако прецизан инструмент. Навојна вретена немају зазор у матицама и навој је прецизно обрушен. 

22.12.2021.

Граничник који држи једно од вретена се повукао, шраф који га гура се одврнуо и вретено испада. Ја сам само вратио граничник и шраф и сада је све у реду. То се десило јер шрафови немају никакво осигурање против одвртања па сам их мало скратио и додао још по један шраф као контру, то би требало да их осигура. Произвођач је то требало и сам да направи. Очигледно да је ово кинеска копија неке конструкције, али су неки детаљи изостављени то јест упрошћена је на рачун поузданости.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.