Претражи овај блог

уторак, 12. август 2014.

Блаупункт АЦР3230

Ево једног радио апарата за кола из 1990. Излазно коло је изгорело (боље речено прогорело). Стандардно TDA2005, кошта око 100 динара. Апарат је доста добар иако је прављен у Малезији.




На колу се јасно види рупа. За чудо оно је и тако радило, али је звук био јако лош.
После замене све је у реду.





14.8.2014.

Установио сам да нешто ипак није у реду са апаратом - у искљученом стању вукао је струју од око 40mA а ни касетофон није радио. За прво је била одговорна заштитна диода која је услед неког ранијег погрешног прикључења пробила али само делимично (трагови се виде и на штампаној плочици - неке линије су преспајане јер су изгореле. Тада је пробио и транзистор који пали мотор касетофона па ни овај није радио. Променио сам та два дела и сада је ваљда коначно све исправно. Срећом нашао сам шему на интернету, иначе би ми поправка била много тежа. Вероватно је и излазно коло изгорело из истог разлога. Диода која је везана на самом улазу напајања има улогу да проведе ако се полови замене и тада мора да изгори осигурач. Вероватно да је осигурач био прејак па није изгорео и то је изазвало све остале кварове.

15.8.2014.

По уградњи појавио се нови проблем - чује се пиштање које потиче од димера за светла а преноси се преко вода за напајање. Ово сам решио уметањем пригушнице у жицу за плус. Паралелно везивање кондензатора од 4700 микрофарада је смањило сметњу али је није сасвим отклонило. Пригушница је отклања скоро потпуно.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.