Претражи овај блог

уторак, 12. август 2014.

Платине!

Јуче када сам се враћао кући десила се чудна манифестација - ауто је нормално упалио, и мотор је нормално радио на обртајима нижим од 2000. Чим се пређе та туража почиње да трокира, пуца, неће да вуче. На леру и у нижим обртајима ради нормално. Испоставило се на крају да су платине биле прљаве, а како код електронског паљења проводе много мању струју него иначе и манифестације су сасвим другачије. Код електронског паљења зато платине увек морају да буду чисте како паљење не би изостајало.

Касније се испоставило да прљави контакти нису били једини узрок прекидања. Кад сам их очистио, мотор је радио нормално али по обртомеру се видело да нешто и даље није у реду. Преко 2000 обртаја казаљка је скакала неконтролисано, и долазила је и до краја мерног опсега, што је указивало на поскакивање контаката при затварању ("баунсинг"). После детаљног прегледа сам установио да се осовиница расклимала и покретни део платина је осциловао тако се контакти нису лепо затварали. Осовиницу сам покушао да хартлетујем али се истопила јер је од шпиалтера, тако да сам заменио платине.

Овај обртомер се показао као одличан дијагностички инструмент јер добија сигнал са високонапонског кабла бобине, тако да се по понашању казаљке може установити како ради систем за паљење. Прекиди се виде као краткотрајни падови казаљке, а поскакивање контаката види се као неконтролисано скретање казаљке ка крају опсега, нарочито при већим обртајима. 

2 коментара:

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.