Претражи овај блог

субота, 15. јун 2013.

Ручна бушилица Искра

Ево једне добре старе машине коју сам успео да оспособим. Изорео је статор, а осовина футера где улази у биксну је била много оштећена, вероватно јер је неко хтео да одврне футер или нутовану матицу ради замене лежаја. Осовина је од меког челика и изгледа да је држао клештима или стегом па је скроз била деформисана.



Осовину сам обрадио на стругу на 7 милиметара, а плочу где је била биксна сам разбушио на стругу на 19 па сам уместо биксне ставио лежај 607. Пречник осовине и рупе треба да буду тачни у стоту, да би лежај могао лако да се монтира (без набијања) а да се не окреће осовина у унутрашњој кошуљици лежаја, или спољна кошуљица лежаја у плочи. Статор сам ставио из неке Бош бушилице којој је оштећен зупчаник (статори су скоро исти) тако да сад Искра поново ради.

Те машине су одличне и дуготрајне, али ако се претерује и не пази на прегревање, и оне могу да изгоре.


 Реш печен статор.





Обрађена осовина са лежајем.




Плоча пре бушења, на план-шајбни.






 Разбушена плоча и лежај



Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.