Претражи овај блог

среда, 25. децембар 2013.

Претварач са 12 на 220V

Овај инвертор (UPS) управо поправљам. Напајање добија од аутомобилског акумулатора, а има уграђен и аутоматски пуњач. Кад нестане струје инвертор претвара 12 у 220V користећи струју из акумулатора, а кад струја дође активира се пуњач који допуњава акумулатор. Када напон на акумулатору достигне 14V пуњач се искључује, а када напон падне на око 12,6V пуњач се поново активира. На овај начин се акумулатор одржава напуњеним. Међутим, како не постоји могућност регулације ових напонских прагова остаје нејасно да ли је то довољно да се акумулатор стално одржава пуним, то тек треба да установим.







Плочица је двострана и добро је направљена, и витропласт је квалитетан. Међутим уређај је прилично аматерски склепан, то је изгледа била производња у веома малим серијама.

28.12.2013.

После неколико дана, акумулатор је пун. Значи да су подешени напони добри па то више нећу да дирам, инвертор је дакле исправан.

2 коментара:

  1. Mislim da je donja granica za tzv. prazan akumulator bez oštećenja 12,5V a gornja zavisi od akumulatora, obično većina puni sa naponom do 13,8V mada postoje i punjači sa principom dva stepena 15V pa poslije održavaju oko 14 do 14,4V.
    Izvinjavam se a jel možete postaviti i slike uređaja tj. prije i poslije popravka i npr. napona i struje punjenja. Ipak je ovo blog o muškim stvarima a nama je vizuelni kontakt pola zadovoljstva :)

    ОдговориИзбриши
  2. Оловни акумулатор може да се празни све до 10,8 волти а да не дође до трајног оштећења. У колима напон одржавања јесте 13,8-14,4 волти. Код ових система где акумулатор стоји стално прикључен на пуњач је ситуација мало специфична. Постоје акумулатори намењени за то и они могу да поднесу да стално буду под напоном (нпр. акумулатори за UPS уређаје), али ови стартни акумулатори за кола се боље понашају и дуже трају ако се пуњење укључује само повремено, ваљда...

    ОдговориИзбриши

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.