Претражи овај блог

четвртак, 22. мај 2014.

Мотор усисивача Слобода

На мотору усисивача Слобода Чачак сам мењао лежајеве. Ствар не би била толико занимљива да се лежај до турбине није скроз распао, куглице су испале и спољна кошуљица је остала заглављена у алуминијумском носачу.


Нисам никако могао да је избијем јер је гнездо лежаја потпуно затворено са једне стране, па сам мислио како да то изведем. Прво сам размишљао о томе да направим специјални алат, можда у виду конуса који би могао да прође кроз кошуљицу а онда да то заглавим неким прстеном који би могао да упадне у стазу за куглице. Међутим решио сам проблем простије - на два места на носачу са избушио рупе пречника 3 мм кроз алуминијум све до лежаја, и онда сам кроз те рупе избијачем од 2 мм полако избио кошуљицу. Други лежај сам такође заменио, и он је већ почео да се чује.

Усисивач уопште није много коришћен, колектор и четкице су као нови, али лежајеви су страдали. Овај мањи који се није распао је чак имао и масти, али очигледно да квалитет није добар. Оба лежаја су СКФ прављени у Италији. Не бих рекао да су фалсификати, али ко зна. На стазама кошуљица распаднутог лежаја нема никаквих трагова трошења, што значи да узрок распадања лежаја највероватније кавез који је из неког разлога попустио па су куглице поиспадале. Срећом намотаји нису оштећени па ће мотор моћи да се користи.

Лежајеви су 609 и 627.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.