Претражи овај блог

петак, 12. децембар 2014.

Вентилатор за ауто

Овај вентилатор служи да одмагли задње стакло на колима. Када је ваздух влажан а напољу хладно, мали пораст влаге у унутрашњости кола (услед дисања путника) брзо магли стакла услед кондензације. Како грејању треба неко време да проради, овај вентилатор у међувремену може да одмагли стакло.


Направио сам га од комада пластичне канализационе цеви пречника 50 мм и вентилатора за хлађење процесора. Вентилатор вуче 1,3А тако да је веома јак и надам се да ће бити довољан за ову сврху. Метални дефлектор усмерава ваздух ка стаклу - смањује расипање млаза. Он је од алуминјумског лима и занитован је за цев поп-нитнама.
Уређај ће да стоји испод задњег стакла али неће бити зашрафљен, тако да ће моћи да се лако склони када није потребан (на пример лети).

Предвидео сам такође и аутоматско управљање - вентилатор може да се пали сам када сензор детектује да се стакло замаглило. Сензор кондензације сам узео из старог видео рекордера.

 Крај цеви сам загрејао и проширио тако да излаз вентилатора улази унутра, и зашрафио са два плех-шрафа. Крај цеви сам затворио кругом исеченим од лима који сам залепио по ивици за цев.


Дефлектор од алуминијумског лима

2 коментара:

  1. Sjajno kao i uvek!
    Malo više slika za nas manje vične pa bi uz tekst možda i mi napravili nešto slično.
    Zaista podseća na nekadašnji "SAM svoj majstor" samo manje ilustrovano.
    Hranilica za ptice je bila zato veoma dobar tekst, zaista je sve jasno.
    Veliko divljenje autoru i pozdrav!

    P.S.
    (a i neki video ne bi nedostajao)

    ОдговориИзбриши
  2. Е да, слика никад доста. Међутим у току радова немам баш увек времена да сликам, али мораћу да почнем :)

    ОдговориИзбриши

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.