Претражи овај блог

уторак, 24. новембар 2015.

Доглед ТЕНТО 10х50

Нађох овај инструмент на пијаци, у прилично лошем стању. Механички и оптички исправан, расколимиран, прљав и офуцан. После чишћења сам га провизорно колимирао и том приликом очистио споља окуларе а објективе сам скинуо и очистио и изнутра.



Произвођач је СОМЗ (Салаватский оптико-механический завод), један од три велика произвођача оптичких инструмената у СССР.



Каиш је био дотрајао па сам ставио кожни, који сам исекао од неког старог каиша дебљине 2мм али је лице помало испуцало. Сама кожа је здрава.








Занимљиво је да је утиснуто да је из 1991. а маске објектива су металне (на мом су пластичне а из 1984. је године). Поред тога објективи уопште нису залепљени смолом, то је на старијим моделима била обавезна заштита да влага и прашина не уђу у кућиште. Вероватно би требало очистити и призме и окуларе изнутра али ми се чини да је слика добра па то за сада нећу да дирам. Само још да га колимирам како треба и да му нађем одговарајућу кутију...
Требало би усавршим начин колимације тако да не зависим од сунца или месеца, синоћ сам то радио помоћу сијалице на удаљеној бандери али није баш прецизно. Касније само проверио резултат помоћу LED лампе удаљене око 5 метара, уз прорачун http://kisobrani.blogspot.rs/2015/05/blog-post_21.html . Резутат сам упоредио са мојим старим ТЕНТО догледом и поклапа се, тако да овај систем колимације може да буде и добар, у недостатку сунца или месеца.

28.11.2015.
Данас сам користио доглед око сат времена и изгледа да је колимација сасвим добра. Слика је оштра, не замара при посматрању - рекло би се да је тај провизорни метод колимације успешан. Наравно проверићу то чим буде ведро али ми се чини да су одступања занемарљива. Чини ми се да је чак дубинска оштрина нешто већа него код мог старог тента али не видим како је то могуће, оптика је иста.

17.12.2015.

Покушао сам да га отворим и очистим. Одврнуо сам један од објектива, унутра није било прашине. Са окуларске стране призме су такође чисте, једино је током мог отварања упало неколико честица али сам успео да их одстраним. Покушао сам да исправим осовину механизма за фокусирање која је очигледно била крива, вероватно услед неког нагњечења или пада. Леви окулар је услед тога почео да запиње па сам морао да одврнем прстен (уз много муке јер је навој запекао), па сам успут очистио и сочива окулара (сочиво је било прљаво само са спољне стране, унутра ни мало прашине). Очекивао сам да ће доглед унутра да буде прљав са обзиром на отрцану спољашњост, али изгледа да прашина уопште не улази. Окулари се крећу при фокусирању у цевима са јако малим зазором, можда око 5 стотих, тако да је заптивање врло добро и без дихтунга. Наравно то захтева прецизну израду да би све функционисало беспрекорно.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.