Претражи овај блог

четвртак, 29. децембар 2016.

Доглед БПЦ 20х60

Овај доглед је направљен 1990. у ЗОМЗ-у (Загорски оптичко-механички завод). Носи ознаку ТЕНТО што је трговачко име за совјетске догледе који су прављени у различитим фабрикама. Био је потпуно расколимиран па сам га колимирао и очистио споља окуларе и објективе. Слика је јасна и прилично оштра а услед великог увеличања посматрање је могуће само ако се доглед ослони на нешто или се користи сталак. Постоји благи астигматизам на левом систему што се види при посматрању звезда (не може баш да се изоштри до тачке) али то за дневно посматрање није толико битно.



17.3.2017.

Нека неправилност левог система има за резултат немогућност потпуног изоштравања слике тако да се то ипак види при дневном посматрању.
Сем тога вероватно услед неког удара или пада доглед је био расколимиран па сам то морао да подесим, али изгледа да нисам подесио баш најбоље - постигао сам само условну колимацију. Изгледа да су се обе стране пореметиле, мораћу то да покушам да подесим боље како би се постигла апсолутна колимација. Овако оптичке осе нису паралелне механичкој оси која пролази кроз зглоб на средини догледа, услед чега се колимација губи ако се промени распон. Када сам променио места окуларима (оптички систем окулара од неколико сочива је у једном уметку и комплетно се вади без растурања) ништа се није променило, леви систем је и даље лош.

Затим сам са циљем промене објектива одврнуо тубус при чему се навој мало оштетио, али сам то успео да поправим. Стављањем тубуса од дурбина као да се поправила слика, па сам помислио да је ствар у објективу. Међутим када сам вратио оригинални тубус, приметио сам да је доглед потпуно расколимиран, али је слика сада била нормална. Изгледа да се услед пада леви тубус био некако искривио или је навој био прескочио, па када сам то монтирао како треба слика се поправила. Једноставно оса објектива је била закошена у односу на осу остатка система па је слика зато била нејасна. Када сам то наместио како треба слика се потпуно поправила и сада је иста као у десном систему. Сумњам да је такав инструмент изашао из фабрике, све је то највероватније последица пада мада нисам приметио никакве отиске од евентуалног пада или ударца.

Занимљиво је да и са тако искошеним тубусом доглед могао да се колимира на уобичајени начин.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.