Претражи овај блог

четвртак, 8. децембар 2016.

Буба - реглер

Још када сам купио ауто реглер је био неисправан - акумулатор се препуњавао. Електромеханички реглер за динамо је једноставан - у себи садржи два или три пара контаката. Ја сам уместо тога направио електронски реглер по приказаној шеми.

Овај на буби има само два пара - један прекида струју када је напон око 14 волти, а други спаја извод динамо машине на акумулатор када се мотор упали и када динамо почне да пуни. У мом случају је тај други релеј радио али онај први за регулацију није, па сам га заменио електронским склопом. Иначе се код електронских реглера за динамо онај први релеј замени диодом која може да поднесе довољну струју, тако да нема контаката који су подложни трошењу.
Јуче се десило да динамо није хтео да почне да пуни, кад сам куцнуо реглер прорадио је. Највероватније да је спој са масом био лош - реглер сам скинуо и пробао, све ради нормално. Када динамо почне да се окреће, реманентни магнетизам индукује у ротору неки напон али је он мали све док не проради побуда. Како се електроника напаја само са Д+, побуда не може да проради све док напон не постане довољан за рад електронике. Зато постоји један релеј који преспаја излазни транзистор преко мирног контакта, а он се пали и искључује тај мост када напон пређе вредност довољну за рад електронике (око 7-8 волти). Излазни транзистор је 2N3055 који ради у прекидачком режиму.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.