Претражи овај блог

понедељак, 25. септембар 2017.

Зидни сат

Ово је неки сат са теговима и ланцима али је циферплат ручне израде. Кућиште сам морао да залепим и да саставим, направио сам и неке подметаче тако да издигнем машину. Остало је још само да га пробам и евентуално подесим рупе за ланце јер изгледа да нису на центру ланчаника. Комплетан је и требало би да ради. Машина није лоша, има фрезоване мале зупчанике. На јефтинијим машинама мали зупчаници су обично били са бошевима ради уштеде.
Анкер је са повратним трзајем што може да прође за сатове са теговима јер је погонска сила константна па нема одступања осим код промене температуре јер већина сатова нема термичку компензацију клатна. Направио сам други пендл федер, опруга је била пукла.
27.9.2017.

Машину је неко поправљао или саставио од неких делова. Мост анкера није оригиналан па је анкер стајао укосо. Рупе на мосту сам проширио тако да сам га померио и сада је у оси нормалној на плоче. Машина је радила али је периодично ћопала - узрок тога су неке неправилности анкеррада. Дешава се да је осовина крива па зупчаник радијално баца, а други чест поремећај су искривљени зуби. Анкеррад сам морао да скинем, зубе сам поравнао равним клештима, а затим сам га стегао у шиљке и окретањем поравнао врхове зуба фином турпијом. То је било довољно да се рад нормализује.
Опруге чекића су биле претерано натегнуте па сам их попустио, звоно је тек тада прорадило. Морао сам мало да спустим мост анкера да би се повећао ход клатна.

22.8.2018.

Пендл федер је покидан вероватно непажљивим руковањем при скидању клатна. Направио сам га од танког челичног лима из налепнице са бар кодом. Овог пута ћу искористити неки мало дебљи и отпорнији лим, овај је сувише осетљив.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.