Претражи овај блог

понедељак, 4. децембар 2017.

ЕИ симфонија

Ево једног цевног радио апарата произведеног у Електронској индустрији у Нишу. Апарат дуго стоји па је од влаге вероватно пропала мембрана звучника. Сем тога неки отпорници су цркли, два у напајању и један у катоди излазне цеви ЕL84 тако да звука уопште није било. Високи напон је постојао, све цеви су биле исправне али је ЕL84 изгледала сумњиво па сам је заменио (метализирани слој унутар цеви је скроз избледео; овај слој настаје у процесу производње када сагори нека материја чиме се одстране и последњи атоми киеоника тако да је вакуум скоро апсолутан). После замене тих отпорника, који уопште нису изгорели ни поцрнели већ су напукли (вероватно услед лошег квалитета) звук се појавио и средњеталасно подручје је прорадило. Спрејем сам очистио бирач таласних опсега, потенциометар за јачину и бирач дубине тона. Међутим УКТ и даље не ради како треба, звук је изузетно слаб мада је пријем станица добар и отклон магичног ока је велики. Све цеви сам мењао и нема никаквог резултата, претпостављам да је неки од пасивних елемената неисправан па да то прави проблем. Мерењем напона по шеми сам установио да су сви у приближним границама (како је мрежни напон порастао са 220 на 230 волти све напоне би требало увећати за око 5%) што значи да цеви раде исправно и да су радне тачке од прилике добре. Проток НФ сигнала је негде проблематичан, мораћу да проверавам појединачне кондензаторе (можда негде постоји прекид или кратак спој)...

4.12.2017.

Коначно сам после пешачке провере сваког отпорника нашао још један неисправан, овог пута 10 килоома од пола вата кроз који пролази НФ сигнал само код УКТ. И он је напрсао, заменом је апарат прорадио. Пријем и звук су одлични! Остаје још да подесим скалу и вратим га у кућиште.



Поново ради биоскоп!






Неисправни делови


На шеми су означени неисправни отпорници који су проузроковали неисправност излазног степена (2к2 и 160 ома), недостатак напајања (4к7) и недостатак НФ сигнала на УКТ подручју (10к). 

5.12.2017.

На каблу за напајање фалила је виљушка па сам је ставио. Решетка на звучнику је недостајала али је срећом на супротној страни апарата била иста таква за украс, па сам је преместио на звучник. Украсне месингане розетне на точкићима сам исполирао. Звучник сам заменио и ставио сличан, корпа је иста али је магнет другачији. Снаге је 3 вата а импедансе 4 ома. Звук је одличан. Доњи поклопац се искривио па сам на средину додао још један шраф. ФМ тјунер има неколико тример кондензатора за подешавање од којих само један реагује, и помоћу њега се подешава фреквенција коју показује скала. Остали немају никакав приметан утицај на звук. Цев у тјунеру је ЕСС85, излазна је EL84, исправљачица је ЕZ80, магично око је EM80 (доста је слабо и требало би га заменити). Поред тога постоје још EF89, EABC80 и ECH81. Сва подножја су новал од пертинакса, а оно у тјунеру је керамичко. Неисрпавне отпорнике за напајање сам пронашао мерењем напона, а онај за сигнал је тешко наћи тако па сам морао да их појединачно проверавам омметром. Срећом сви кондензатори су исправни.

4.1.2018.

Како је на горљој страни лак био оштећен, прешмирглао сам је и излакирао.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.