Претражи овај блог

среда, 13. децембар 2017.

Голф - карбуратор

Карбуратор је Солекс 34 ПИЦ-6 са ручним саугом, ПТЦ грејачем бајпас канала (против замрзавања) и четвртастим коректором сауга. Пре неког времена сам приметио да када се мотор упали хладан почне да пресисава ако је сауг извучен, а ако се врати неће да ради. Прво сам помислио да је вакумски коректор сауга неисправан, али мембрану сам мењао пре неколико година тако да ми је било чудно да тако кратко траје. Скидањем мембране сам установио да је исправна, као и цревце којим је коректор спојен са карбуратором. Међутим сама цавчица на коју иде цревце је била запушена - покушао сам танком жицом да прочистим без успеха. Морао сам ту нечистоћу да избушим танком бургијом (1 мм) и тада је све нормално прорадило. Поред тога цревце којим је повезан регулатор усисавања предгрејаног ваздуха је пукло па је ту улазио фалш ваздух а и регулатор није радио. Црвевце сам скратио. Још један проблем је био са самим регулатором - он сем мембране на коју делује вакум када је мотор хладан има и термостат који до краја затвара усис топлог ваздуха када се мотор загреје. Тај термостат међутим уопште не ради, заглављен је, тако да је део предгрејаног ваздуха стално доспевао у мотор чак и када је сасвим загрејан. Како тај регулатор не може да се отвори (пластика је изгледа залепљена) подбацио сам једну М4 матицу као да је термостат стално активан. Тиме мотор усисава топао ваздух само када је хладан, а чим се загреје прелази на хладан ваздух.

17.12.2017.

Опет постоје исти симптоми, мораћу да проверим подешавање лептира сауга. Нисам нашао податак за тај карбуратор, али за сличне моделе зазор варира од 3 до 5 мм пре претпостављам да треба да се креће у тим оквирима. Када је сауг повучен до краја, вакумски коректор треба да га отвори до те границе како мотор не би пресисао. Сада ту очигледно нешто није у реду, а морам да проверим и цревце вакума које ми је било сумњиво. Када је време топлије пресисавања нема. Такође је могуће да карбуратор прелива, требало би и то да проверим.
---
Провером сам установио да је зазор био мали, када сам га повећао на 5 мм нема више симптома. Иначе лептир је асиметричан тако да се сам отвара под утицајем струје ваздуха, али недовољно и мотор пресисава. Пре пар година сам променио мембрану али како нисам нашао оригиналну избушио сам расковани део носача и уместо тога сам урезао навој и нову мембрану зашрафио. Како је глава шрафа знатно дебља од нитне зазор се смањио а ја га нисам штеловао мислећи да то није толико осетљиво, а ту сам се очигледно преварио. Треба дакле поштовати препоруке произвођача и све наштеловати по датим подацима, и онда ће све да ради како треба.

25.12.2017.

По неким подацима које сам нашао за тај карбуратор, зазор лептира код извученог сауга до краја док мотор ради треба да буде око 2,4 мм (под дејством вакумског коректора), а када је сауг извучен до пола треба да буде око 4,8 мм. Сада је онај први зазор подешен на око 5 а овај други је нешто већи и опет мотор показује знакове пресисавања док је сасвим хладан. Ниво горива у лончету је испод прописаног (уместо 18 сада је око 24 мм). Остаје нејасно зашто мотор пресисава док је хладан, једино ако је разлог претерано масна смеша на леру. Такође сам приметио да се смеша на леру теже подешава него пре, томе би могао да буде узрок нижи ниво од прописаног. Мораћу да покушам да подесим ниво (изгледа да би требало променити иглични вентил) па онда да се подеси и остало.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.