Претражи овај блог

недеља, 14. јануар 2018.

Будилник H.A.C.

H.A.C. или Hamburg American Clock је био немачки произвођач сатова солидног квалитета по америчкој конструкцији (а вероватно и лиценци).
Овај мали будилник је прилично стар - циферплат је емајлирани а и по изради машине би се рекло да је са краја 19. или почетка 20. века. Нажалост балансвела је поломљена.









17.1.2018.

Сломљену осовницу сам хартлетовао а крајеве наоштрио. Треба још закачити откачени федер.

18.1.2018.

Федер је био сломљен на самом крају, одгрејао сам га и избушио нову рупу. Сат сам морао да расклопим па сам га очистио, исполирао неке осовинице, саставио и подмазао. Изгледа да је федер ослабио, ход баланса је јако мали. Остаје још само да покушам да боље исполирам рукавце али ми се чини да ту нема помоћи сем замене федера.

19.1.2018.

После неколико сати рада ход баланса се повећао на око 180-270° тако да је ћу за сада оставити машину да ради, ако ради поуздано и бар 30 сати то ће бити довољно.

4.2.2018.

Услед неравномерног рада (када је федер навијен сат мало касни, а када се одвије почиње јако да жури) машину сам опрао спрејем за кочнице и подмазао дуколом 2. Видећемо се како ће се понашати али по свој прилици је узрок лош федер који би требало заменити.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.