Претражи овај блог

петак, 24. август 2018.

Чеона лампа

Лампа је потпуно нова, има две литијум-јонске батерије 18650 и уграђени пуњач. Потпуно невероватан конструктивни недостатак је што је пуњач стабилисаног напона (5 волти) прикључен директно на батерије, без икаквог контролног кола, што прозрокује кварење батерија већ после првог пуњења. Ограничавањем напона пуњења на 4-4,1V би се постигло нормално пуњење батерија без ризика.

28.8.2018.

После много неуспелих покушаја да снизим напон са 5,2 на 4,2 V што на први поглед изгледа тривијално, то сам коначно урадио преправком исправљача. Како је исправљач прекидачки, а регулација напона је изведена у примарном намотају, секундарно коло се састоји само од једне диоде, пар отпорника и два електролитска кондензатора. Дошао сам на идеју да одмотам пар навојака са секундара међутим он је у средини калема, тако да сам уместо тога намотао 2 навојка и спојио их редно са постојећим намотајем, али у супторном смеру. Тако сам напон на секундару смањио на потребних 4,1 V. На тај начин се батерије пуне само до тог напона а струја полако опада, тако да када се напон постигне батерије су пуне и струја је занемарљива. Тиме се спречава препуњавање до кога је долазило.

Напон сам покушао да смањим разним начинима, али се показало да тај задатак услед врло малог пада напона може да изведе релативно сложено коло које нисам имао где да сместим. Друго могуће решење је било да направим нови исправљач...

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.