Претражи овај блог

среда, 24. октобар 2018.

Минијатурни годишњак Керн

Овај годишњак Керн (минијатурни) је добро очуван али је недостајала комплетна торзиона опруга. Сама опруга одговара од ласа баланса новије Инсе али сам морао да направим сва три окова - горњи и доњи носач и виљушку анкера. Како је ласо дебљине нешто више од 5 стотих морао сам да га истањим фином шмирглом како бих добио период осциловања 20 секунди (6 откуцаја у минуту).


 Машина лево има период 15 секунди, а десно 20 секунди. На први поглед су јако сличне али се види да лева има федер на десној страни, а десна на средини. Преносни однос зупчаника је наравно другачији.


Горњи и доњи носач опруге сам направио од месинганог лима дебљине 1,2 мм а плочице су спојене шрафовима М1,6. Седло горњег носача сам направио од месинга а шраф који држи носач је М1,6. Виљушку анкера сам направио од месинганог лима 0,4 мм са сдве челичне жичице које чине виљушку, а стеже се једним М2 шрафом са матицом.

30.10.2018.

Уље у машини се на неким зупчаницима ужегло, као да је неко подмазао зејтином па сат није хтео да ради. Машину сам растурио и детаљно очистио, али сам приметио и да је тестерасти зупчаник кочнице оштећен - недостају два зуба а неки су оштећени. Зупчаник има четвртку у средини а како такав нисам имао, искористио сам зупчаник истог пречника од старог инсиног будилника. Он има рупу од 5 мм коју сам истурпијао у четвртку, а стари зупчаник сам искористио да турпијањем спољних страна направим четвртасту чауру коју сам набио у нови зупчаник и хартлетовао.
Машину сам саставио и подмазао и сада сасвим лепо ради, има ход од око 300° са делимично навијеним федером што није лоше. Још само да подесим ход.

20.10.2019.

Виљушка анкера се разлабавила и склизнула, дотегао сам је и сат опет ради.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.