Овај годишњак Керн (минијатурни) је добро очуван али је недостајала комплетна торзиона опруга. Сама опруга одговара од ласа баланса новије Инсе али сам морао да направим сва три окова - горњи и доњи носач и виљушку анкера. Како је ласо дебљине нешто више од 5 стотих морао сам да га истањим фином шмирглом како бих добио период осциловања 20 секунди (6 откуцаја у минуту).
Машина лево има период 15 секунди, а десно 20 секунди. На први поглед су јако сличне али се види да лева има федер на десној страни, а десна на средини. Преносни однос зупчаника је наравно другачији.
Машина лево има период 15 секунди, а десно 20 секунди. На први поглед су јако сличне али се види да лева има федер на десној страни, а десна на средини. Преносни однос зупчаника је наравно другачији.
Горњи и доњи носач опруге сам направио од месинганог лима дебљине 1,2 мм а плочице су спојене шрафовима М1,6. Седло горњег носача сам направио од месинга а шраф који држи носач је М1,6. Виљушку анкера сам направио од месинганог лима 0,4 мм са сдве челичне жичице које чине виљушку, а стеже се једним М2 шрафом са матицом.
30.10.2018.
Уље у машини се на неким зупчаницима ужегло, као да је неко подмазао зејтином па сат није хтео да ради. Машину сам растурио и детаљно очистио, али сам приметио и да је тестерасти зупчаник кочнице оштећен - недостају два зуба а неки су оштећени. Зупчаник има четвртку у средини а како такав нисам имао, искористио сам зупчаник истог пречника од старог инсиног будилника. Он има рупу од 5 мм коју сам истурпијао у четвртку, а стари зупчаник сам искористио да турпијањем спољних страна направим четвртасту чауру коју сам набио у нови зупчаник и хартлетовао.
Машину сам саставио и подмазао и сада сасвим лепо ради, има ход од око 300° са делимично навијеним федером што није лоше. Још само да подесим ход.
20.10.2019.
Виљушка анкера се разлабавила и склизнула, дотегао сам је и сат опет ради.
30.10.2018.
Уље у машини се на неким зупчаницима ужегло, као да је неко подмазао зејтином па сат није хтео да ради. Машину сам растурио и детаљно очистио, али сам приметио и да је тестерасти зупчаник кочнице оштећен - недостају два зуба а неки су оштећени. Зупчаник има четвртку у средини а како такав нисам имао, искористио сам зупчаник истог пречника од старог инсиног будилника. Он има рупу од 5 мм коју сам истурпијао у четвртку, а стари зупчаник сам искористио да турпијањем спољних страна направим четвртасту чауру коју сам набио у нови зупчаник и хартлетовао.
Машину сам саставио и подмазао и сада сасвим лепо ради, има ход од око 300° са делимично навијеним федером што није лоше. Још само да подесим ход.
20.10.2019.
Виљушка анкера се разлабавила и склизнула, дотегао сам је и сат опет ради.
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.