Претражи овај блог

субота, 8. децембар 2018.

Ретровизор

Овај ретровизор од аутомобила Киа рио се после десет година покварио - пукао је један део од шпиалтера. Срећом део је једноставан па сам га уз неке дораде заменио шрафом М16х70 који сам избушио за пролаз сајли за подешавање, а главу сам обрадио тако да легне на своје место. Поправка је релативно једноставна али захтева неко време.  Шраф сам избушио бургијом од 7мм тако да зидови нису претерано танки. 


Део од шпиалтера је пукао јер је опруга изузетно јака, а зидови су релативно танки, па је било само питање времена када ће то да пукне. Овај челични шраф је довољно јак тако да то више није слаба тачка. Конструктивно посматрано то је била слаба тачка целог ретровизора.






Део је пукао на два места, оптерећење опруге је било велико.





Главу сам обрадио тако да може да стане у део од шпиалтера који сам задржао јер има гребене који омогућавају да ретровизор може да се преклопи и да стоји чврсто у неком од положаја.


Овде још долази и контра-матица која треба да спречи одрвтање јер се шраф окреће а опруга стоји при преклапању, тако да би могло да се деси да се матица одврне.
Материјал је ужасно лош, на два места сам морао да урежем дубљи навој и ставим дуже шрафове јер је навој пропао после само два-три одвртања шрафова.

11.12.2018.

Услед недостатка простора (кад се стави контра матица не може да се постави поклопац) мораћу постојећу матицу да избушим са стране, урежем навој и осигурам је шрафом без главе. На жалост места нема за контра матицу а то би био најсигурнији начин да се осигура од одвртања, сваким преклапањем се матица по мало одврће јер је гура федер.



Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.