Претражи овај блог

недеља, 1. март 2020.

Југо - глава мотора

Услед мале напрслине између канала за воду и канала за уље на глави мотора, стално је вода била загађена уљем јер је у уљној магистрали увек већи притисак него у систему за хлађење. Пукотина се временом проширила па је повезала канал за воду са трећим цилиндром, на том месту је делимично изгорео дихтунг главе и у трећи цилиндар је улазила вода. Када мотор ради то се није примећивало јер је количина воде била мала. Кад се мотор угаси услед притиска у расхладном систему вода уђе у цилиндар, покваси свећицу и сутра мотор теже пали и ради на три цилиндра док не избаци воду и осуши свећицу па трећи цилиндар коначно проради.


Када је дихтунг изгорео у довољној мери из ауспуха је почео да иде бели дим, а ниво воде се брзо смањивао - било је очигледно да је дихтунг пробио. 
Главу сам заменио другом половном која је обрађена (висина смањена за око 0,6 мм), вентили су исправни, гумице су скоро мењане. Једино је једна опруга била поломљена па сам је променио. Нема видљивих пукотина, у каналима за хлађење нема трагова уља што говори да не би требало да има проблема.
Заменио сам дихтунге издувне гране, подножја кућишта термостата, постоља карбуратора и декла. 
За неколико стотина километара треба притегнути главу због могућег попуштања услед слегања дихтунга главе. Такође треба прештеловати вентиле.
Глава код југа је прилично истањена јер је цео мотор конструкционо исти као код фиће, који је пројектован за 25 КС. Запремина је повећана са 750 на 903 кубика, снага је повећана за скоро 50%, вентили су већи па су зидови одливака главе и блока тањи. Мотор је више оптерећен и термички и механички тако да је за очекивати да негде постоје слабе тачке. Међутим упркос томе ти мотори су доста прелазили ако је квалитет материјала био одговарајући. После 230.000 км цилиндри су још увек као нови - истрошење је испод 0,03 мм што је одлично.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.