Претражи овај блог

уторак, 3. март 2020.

Годишњак Kienzle

Овај годишњак је, судећи по угравираној посвети, направљен пре 1930. Израда је добра и прецизна, машина је одлично очувана. Бронзани пендл-федер је откинут на крају и изгубљен је доњи наставак који сам направио од месинганог лима дебљине 1мм. Комади су спојени са два М2 шрафа а чивија је од 1,5 мм. Да би сат радио тачно морао сам да стањим федер јер је скраћен. Подешавање захтева доста времена јер чак и када се стави оригинални федер, у великом броју случајева је потребно стањити га фином шмирглом да се период осциловања грубо подеси. Такође подешавање виљушке анкера је заметно, а при свему томе треба водити рачуна да се федер при скидању и монтажи не оштети јер је осетљив.


8.3.2020.

По растурању машине сам установио да је тестерасти зупчаник кочнице федера оштећен јер је кочница била лабава, тако да је газила само по ивици. Услед тога су три зуба оштећена. Зупчаник је месингани а кочница челична. Чудно је да кочница има доста зазора што је очигледно фабрички пропуст, што сам поправио обрадом шрафа који је држи. Зупчаник би могао да се дотера или наоштри, да се та три зуба закрпе некако (да се убаце умеци) или да се замени у целини. Међутим нашао сам сличан па сам га прилагодио, а могао би и да се направи нови зупчаник (није компликовано, али треба времена). 

Машина очишћена и подмазана Möbius уљем. Рукавци су били чисти и скоро сасвим суви, сат изгледа да одавно није подмазиван. Ход клатна се повећао тако да сада износи преко 360° а пребачај са сваке стране је преко 90° што је врло добро.




Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.