Претражи овај блог

четвртак, 25. јун 2020.

Веш-машина и лежајеви бубња

На машини је почео да се чује лежај бубња. Машина је канди са почетка деведесетих. Добро је очувана и исправна али су лежајеви за замену. Казан је пластични и поклопац у коме је чаура са лежајевима се скида па могу да се замене. Прво сам скинуо каишник и ослободио поклопац, затим сам избио осовину из лежајева а онда сам морао да ослободим казан (горе две опруге, доле два носача) како би могао да оде скроз ка вратима да би могао да га извадим. Све је тесно и да је машина само 5 цм дубља било би много лакше, овако се прилично тешко то све ради. У поклопцу је уливена метална чаура у коју су набијени семеринг и лежајеви. Лежајеви су 6203 и 6204, семеринг је 25х47х10. Код старих машина горење лежајеви су већи (6204 и 6205) и то је боље димензионисано, па су лежајеви мање оптерећени.
Међутим пропадање лежајева најчешће није проузроковано замором материјала већ уласком воде због семеринга који цури. И овде се то десило - вода је ушла у лежај до семеринга, он је зарђао и добио зазор. То би се десило и да је лежај много већи, па у овом случају смањење димензије лежајева није донело никакве лоше последице.

26.6.2020.

Делови су стигли па сам машину склопио. Лежајеви су словачки ZVL а семеринг је из Ниша ИНИС. Лежајеве сам набио помоћу дугачког шрафа са неколико шајбни и матицом, ишло је релативно лако. Машину сам саставио лакше и брже него што сам је раставио, при конструкцији се води рачуна да се монтажа обавља што лакше и брже ради уштеде времена и поједностављења производње.

1.7.2020.

На споју одводног црева и казана капље, тај спој сам залепио силиконом али изгледа да нисам добро очистио. Установио сам пробом да универзални лепак (нпр. синтелан) много боље држи од силикона на пластици казана па ћу то да применим.

6.7.2020.

Лепљење није помогло, и после тога је цурило јер се гума скупила и не лежи чврсто у седишту. Исекао сам погодан комад гумице за кочнице и залепио у канал, па све заједно залепио на место. Спој сам додатно обавио концем импрегнираним лепком, прва проба је била успешна. Видећемо колико ће спој да траје, делује да лепак добро држи али како се црево скупило и делимично укрутило мислим да би га ипак требало заменити.

11.7.2020.

Лепљење је успело и више не цури. Поред тога сам уградио контролну лампицу за грејач и релеј (склопку). Тако сада струја за грејач иде само преко склопке, а не преко комплетне инсталације која укључује термостат, пресостат, програматор и прекидач... Тиме се сви ти контакти чувају и продужава им се век. Произвођач је то могао и сам да уради, тако би се кварови смањили а поузданост повећала.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.