Претражи овај блог

субота, 14. новембар 2020.

Јунгханс лажна дилижанса

 Ове јефтине будилнике такозване лажне дилижансе су доста правили крајем 19. и почетком 20. века. Кућиште је од танког лима (челичног, месинганог, чак и оловног), машина је сасвим слична машинама јефтиних будилника. Прави сатови за дилижансе су били далеко квалитенији и скупљи - кућиште је било ливено, стакла фазетирана, машина је била са рубинима и врло прецизно израђена. Баланс је често стајао одозго и имао је посебно стакло па је могло да се види како ради. 

Овај сат има баланс од неке лако топљиве легуре (верованто калаја или олова) са челичним паоцима - сви су се расклимали па сам то некако успео да залетујем, тако да сада ради. Анкер има чивију која га осигурава у крајњим положајима посредством диска на балансвели у који су убачени паоци, све је то у лошем стању тако да би то требало или поправити или заменити цео баланс заједно са анкером. Са пар капи моторног уља механизам за сада ради. 




15.11.2020.

Диск баланса сам обрадио и чивију анкера сам подесио тако да тај склоп ради како треба. То решење је напуштено јер је склоп прилично осетљив а и сложен у односу на уобичајене новије склопове - има 2 чивије на диску баланса и једну на анкеру, на супрот новијем решењу где постоји само једна чивија на балансу а нема ни диска. 
Сат јако касни (можда због поправке баланса јер сам набацио мало калаја па је отежао) па сам морао да скратим ласо за неколико милиметара.


Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.