Претражи овај блог

субота, 14. новембар 2020.

Будилник лажна дилижанса

  Уместо звона постоји музичка кутија. Мала казаљка је накнадно прављена од алуминијумског лима и није одговарајућа, а такође није ни добро насађена. Машина је солидно очувана и исправна, потребно је само чишћење и подмазивање. Прорадио је са пар капи моторног уља. Ознаке произвођача нема.



Вођица ласа је била расклимана и сат је јако каснио, па сам то залетовао.

12.1.2021.

Малу казаљку сам променио, ставио сам неку сличну од старе Инсе (пречник осовине је 4 а овде је 5 мм па сам морао то мало да раширим). Машину сам потпуно раставио и опрао у ултразвучној кадици, и сада је све чисто. После подмазивања ради како треба. Федер за рад је неко хартлетовао на средини али нисам имао други па сам га ставио на место за музичку кутију - и овако доста дуго свира. Федер за музичку кутију сам пребацио на сат па би требало да ради равномерно и дуго. Кирнер-шрафови су изгледа оригинални и нису истрошени.
Намештено дугме за подешавање звона које је фалило. На осовину сам нарезао навој М 2,5 јер је оригинални био потпуно похабан, па сам ставио дугме од неког сата али сам морао да га скратим да би врата могла да се затворе.
На старим сатовима су навоји често били нестандардни, иако је у индустрији увелико усвојен стандард за метричке навоје (у другој половини 19. века). Сваки произвођач је имао неке своје урезнице и нарезнице тако да су могли да се сретну навоји разних пречника и корака, и милиметарски и цоловни, и јако је тешко наћи шраф или матицу ако недостају или су оштећени. Зато сам принуђен да прережем навој на најближи стандардан када се тако нешто деси.



Необичне ознаке на циферплату.


Плоче су никловане као и цело кућиште, али је вероватно услед лоших услова никл прилично пропао. На задљој плочи су видљива оштећења која нисам успео полирањем да отклоним. На кућишту има доста корозије а никл са постоља је скоро нестао. На жалост код старих сатова који одавно више нису у употреби су видљиви трагови лоших услова чувања. Превасходно је у питању дејство влаге која ствара корозију, најпре на челичним али и на месинганим деловима. Док је сат у употреби обично стоји на сувом и топлом, али када једном стане а власнику је жао да га баци, и не поправља га јер има други сат, онда он заврши у неком влажном подруму где га нападне корозија и створи непоправљива оштећења. Сем металних делова влага уништава и картонске циферплате какав је и овде, па се деформишу или избледе.

Из неког разлога су плоче биле веома деформисане и криве, саме од себе се сигурно нису искривиле. Када сам растурио машину исправио сам их колико се могло.




Нема коментара:

Постави коментар