Претражи овај блог

петак, 2. април 2021.

Струг - додатак за резање навоја

 Како мој струг (Wolf Jahn) нема ни навојно ни вучно вретено, нема могућности да реже навој. Међутим за такве мале стругове који су коришћени за прецизну механику су фабрике правиле додатке за резање навоја, и било је различитих конструкција. Ја сам се определио за најпростије решење, а то је да се пинола спрегне са шпинглом уздужног супорта преко неких преносника. Уместо уобичајених зупчаника применио сам савремено решење - зупчасти каиш јер има доста предности - нема зазор, каишници су јефтини и лако се набављају, лакше је за монтажу. Једноставном променом каишника добија се жељени преносни однос то јест корак навоја. Набавио сам каишнике од 12, 14, 15, 16, 18, 20, 28 и 40 зуба што омогућава кораке 0,3, 0,35, 0,4, 0,45, 0,5, 0,6, 0,7, 0,75, 0,8, 0,9, 1, 1,2, 1,25, 1,5, 1,75, 2 и 2,5 а такође и доста других корака од којих би неки могли да се примене за цоловни навој са неком толеранцијом. 

Овај додатак се састоји од лежишта осовине која носи каишник и један кардански зглоб, телескопске карданске осовине са два зглоба, и плоче са лежајем који носи други зглоб са прикључком за шпинглу. Лежиште сам направио од цеви обрађене унутра на крајевима за набијање два лежаја 608 на пречник 21,98 а заварио сам носач. Варење није било добра идеја јер се цев деформисала па сам морао да је исправљам, требало је зашрафити погодан носач уместо варења или обрадити после варења али нисам имао такву могућност. Осовину сам направио од челика пречника 10 мм обрадом на крајевима на 8 мм за лежајеве и каишник са једне стране, а са друге стране на 6 мм за кардански зглоб, спојени су еластичном чивијом од 2,5 мм.

Осовиницу којом се монтира кашник на носач у пиноли сам направио од челика. Овај склоп мало баца јер има доста делова али то није важно јер каиш апсорбује такве поремећаје. Носач сам искористио од подеоног апарата који сам правио одавно. Осовиница се стеже једним инбусом М5. Нарезивање навоја М8 на челичним осовинама се показало као веома тешко из неког разлога, изгледа да је материјал неподесан или је можда нарезница тупа.  

13.5.2021.

Коначно сам завршио све делове и саставио за пробу. За носач каишника сам направио и косник са шлицованом рупом којим се стеже каиш. Други крај карданске осовине је улежиштен у једном лежају који носи алуминијумска плочица зашрафљена за супорт, а сама осовина је избушена и има унутрашњи навој и заврнута је на шпинглу. Карданску осовину сам направио од челичне цеви са малом гедором 10 (спојене муфом), а други део је од месинга ОК10. Апаратура ради, једино ће бити потребна нека курбла за ручно покретање јер би мотором било пребрзо и непоуздано.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.