Претражи овај блог

уторак, 9. јун 2015.

Фолксваген буба - заломљени брезон

Поклопац сита за уље је код бубе округао и држи га шест брезона са матицама. Нажалост, на већини буба је неки брезон одломљен или је пропао навој у кућишту мотора које је од легуре магнезијума.




Узрок је претерано стезање - лоши дихтунзи и неравна површина налегања често проузрокују цурење или влажење уља које се покушава отклонити притезањем матица. У неком тренутку се овде десило да је тако један брезон одломљен. Испод посклопца су два картонска дихтунга а између њих је прирубница сита које спречава да пумпа усиса неке крупније комаде који би могли да је заглаве.

Покушао сам да брезон избушим левом бургијом али узалуд - није никако хтео напоље. Навој брезона који иде у кућиште је иначе нешто већег пречника од нормалног да се брезон приликом скидања матице не би одврнуо из кућишта, а такође је фабрички намазан херметиком, тако да га је тешко одврнути и када је цео а камоли кад је заломљен и нема за шта да се ухвати. На крају сам га избушио бургијом од 5 мм и поново урезао навој. При томе рупа је отишла мало ван центра али навој је ипак добар и чврсто држи. Нови брезон сам направио од инбус шрафа који су одличног квалитета тако да ће то да траје. Са унутрашње стране сам брезон притегао самокочећом матицом па се неће одвртати а навоје сам добро намазао херметиком. Оригинални поклопац сита је без чепа а сада смо ставили нови са чепом. Наравно, нови поклопац је од упола тањег лима и навој за чеп је лоше напраљен али надам се да неће да цури јер сам све намазао силиконским херметиком. Не би то требало да цури и без херметика али поред овако лоше израде не може се бити сигуран. Срећом поклопац има доста велики венац који спречава кривљење и увијање иако је лим танак. Друга разлика је у самом навоју. Код оригиналних поклопаца са навојем је лим био пробијен и на месту пробоја је директно урезан навој. То је могуће јер је лим довољно дебео (око 2,5 мм). Код заменског поклопца, како је лим јако танак то је немогуће. Зато су одозго запунктовали две дебље шајбне, па су ту урезали навој. Рупа је наравно необрађена, има и пуцну са стране. Како је све то прилично грбаво морао сам да ставим и ту мало херметика да не би цурило уље. Тај поклопац кошта око 700 динара заједно са чепом, али за те паре би требало да је боље направљен.

Оригинални и нови поклопац

На овој слици се види разлика у дебљини лима

У случају када у кућишту пропадне навој, постоје две могућности - или да се убаци хеликоидални уметак, или да се уреже М8 па да се стави редуковани брезон (до пола М8 а од пола М6). Одозго треба ставити контра матицу која у случају редукованог брезона треба да се стањи да би могла да стане под звоно сита, јер је стандардна М8 матица предебела.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.