Претражи овај блог

недеља, 10. јануар 2016.

Мали бечки регулатор

Ево једне за сада непознате машине малог бечког регулатора са једним тегом. Пречник циферплата је само 134мм, димензије плоча су 58/63х84 а дебљина 1,6 и 2 мм. Сви рукавци су јако танки, испод 1мм сем оног где је калем. Калем нема водећи навој за канап, што указује да је машина јако стара.











12.1.2016.

Сат сам провизорно монтирао и ради са тегом од 700 грама, а дужина клатна је око 500 мм. Машину нисам очистио, само сам ставио пар капи уља 5W30. Ради доста добро, мада изгледа да је неки од зубаца анкеррада мало оштећен. То ћу морати да проверим када будем растурао и чистио машину.

13.1.2016.

Носач машине је готов. Стубићи су од челика а носач клатна од месинга.



Ради обележавања рупа на носачу раставио сам машину. Постоји једна биксна, прилично је примитивно уграђена али ипак ради како треба. И друга лежишта су делимично сабијана (нарочито оно на осовини калема). Све је то изгледа рађено одавно и релативно примитивно, међутим опште стање машине није лоше. Рукавци осовина су јако танки па је потребна велика опрезност при расклапању и склапању машине, јако лако могу да се поломе. Могуће је и да су окаљени.

14.1.2016.

На пробном сталку...

Потребно је још само да скратим клатно тако да може да се наштелује.

17.1.2016.

Готов је и тег, још само поклопац да направим. Пре ливења сам доњи поклопац калајисао да би га ухватило олово, а калајисао сам и цев на неколико места изнутра. Онда сам помоћу две велике шајбне и три С стеге стегао поклопац за цев, па налио олово.



Наливак од олова сам обрадио на стругу као и обод доњег поклопца. Остаје да се фино ошмиргла и исполира. Кукицу сам направио тако што сам парче месинга хартлетовао за месингани шраф. Потом сам избушио рупу, расекао и обрадио.


Овако одливен тег има око 680 грама. Сат ради и са око 450 грама тако да је ово сасвим довољно за сигуран и поуздан рад. На калему има места толико да би сат могао да ради најмање 3 недеље али то је због дужине кутије немогуће. Тег силази око 3 сантиметра на дан, а испод машине биће места око 315 милиметара, што би требало да омогући рад од око 10,5 дана са једним навијањем. 

24.1.2016.

Циферплат очишћен, розетне исполиране. Тег, чекрк и ружа исполирани. Још само да офарбам носач и машина може да се угради.


26.1.2016.

Коначно је машина уграђена у кутију. Од миља назван Фараон :)


Унутрашње мере кутије су 103 х 548 х 178 мм а пречник циферплата је 133 мм.

21.6.2018.

Нова кутија, Фараон II














Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.