Претражи овај блог

петак, 20. мај 2016.

Носач фото опреме за ауто-прозор

Често се појави потреба да се слика или посматра телескопом кроз прозор кола. За ту сврху постоје специјални носачи који се код нас наравно не могу купити а иначе су прилично скупи. Тако сам дошао на идеју да направим један, јер је то врло проста справа.





Искористио сам главу од монопода који ретко користимо, а стегу сам направио од алуминијумског профила дебљине зида око 3,5 мм. Стезни шраф сам направио од инбуса М5 на који сам хартлетовао лептир (ручицу) за притезање. Други крај сам обрадио на 2,5 мм за прихват плочице. Са унутрашње стране сам наместио плочицу на коју сам налепио гуму, а гума је такође и на унутрашњој страни профила. Тако се остварује трење са стаклом а истовремено се спречава оштећење стакла.

Глава долази на диск обрађен на стругу који сам направио од месинга. По средини има клинасти канал у који упадају полутке главе. Испод диска сам подметнуо комад алуминијума да би ручица могла да се стегне.

Остало је још да се испроба у пракси, али надам се да ће функционисати.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.