Претражи овај блог

петак, 2. новембар 2018.

Годишњак КОМА

Овај необични годишњак није под стакленим звоном већ је у кућишту са стакленим страницама. Машина је минијатурна, дебљина опруге је 0,081 мм по каталогу. КОМА (Konrad Mauch Uhrenfabrik) је немачки прозвођач. Израда машине није лоша, али ипак није тако добра и прецизна као на пример Керн. Машина је солидно очувана али је торзиона опруга била откинута и недостајао је доњи носач који сам направио. Опругу сам поставио у носач али сам морао да је стањим јер је услед тога скраћена. Машину сам раставио и детаљно очистио али нешто није у реду, неће да ради. Као да нешто није у реду са анкером мада не примећујем да је неко чачкао палете или мењао газ. Мораћу то детаљније да проучим.





3.11.2018.

После дужег подешавања постигао сам ход од око 200° што је недовољно, али сат ради релативно стабилно.

19.5.2019.

Како је ход био јако мали а сат је са једним навијањем радио једва 2-3 месеца, машину сам раставио и прегледао. Све рукавце сам исполирао мада се нису видели трагови трошења, а исполирао сам и сва лежишта (у њима има неких рисева али би се пре рекло да је то још од израде а није од трошења). Поред тога сам приметио да су неки зупци на анкерраду искривљени па сам и то исправио. Једну палету анкера сам спустио за око 0,2 мм. Крајњи резултат је да сада сат ради далеко боље, ход је нешто мањи од пуног круга тако да је на крају сав труд уродио плодом.

11.6.2021.

Сат је почео јако да жури, изгледа да је анкер прескакао по неколико зуба анкеррада. Машину сам поново раставио и установио да су нека лежишта овална и да би то могао бити узрок слабог хода, те сам им обрадио финим рајборерима. Поред тога сам мало дотерао рукавце центеррада полирањем, тако да је сада ход нешто преко 3/4 круга. Пендл федер је на неким местима деформисан па сумњам да је то узрок лошег рада.


Клатно сам раставио и опрао у ултразвучној кадици. Доњу плочу сам исполирао и исекао стакла која су недостајала. Такође сам исполирао стубиће на ћошковима кућишта, а носаче машине сам опрао у ултразвучној кадици. 
Пендлфедер сам ставио други челични који је мање деформисан. 

Код ових сатова је погон казаљки специфичан, ако матица није стегнута довољно сат неће радити јер се зупчаници ослањају аксијално и коче, али ни казаљке немају погон. Треба пажљиво стегнути јер ако се престегне такође може да дође до неког заглављивања. Шраф који држи међузупчаник преко кога се врши подешавање казаљки такође не сме да се престегне.


Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.