Претражи овај блог

субота, 12. септембар 2020.

Тоцило од пумпе

 Пре доста година сам на бувљаку купио неисправну пумпу за грејање од 85 вати. Када сам је отворио установио сам да је пукла керамичка осовина. Занимљиво решење је да се ротор окреће у води - постоји једна прохромска шоља која је убачена у међу-гвожђе (између ротора и статора) тако да су и лежајеви у води, а и они су керамички тако да их вода подмазује а и одржава сталну температуру мотора. 
Пластично кућиште турбине сам исекао и искористио за држач лежаја из кога сам избио биксну и набио куглични лежај 608 (тачна је рупа). Са задње стране мотора сам морао да обрадим кућиште и направио сам алуминијумску биксну у коју сам чврсто набио лежај 608, а биксна у кућишту мотора лежи без зазора. Осовину сам направио од хладно ваљаног челика обрадом на крајевима за лежајеве (1-2 стоте у плусу за набијање) а крај сам обрадио на 6 мм за носач тоцила. Тако сам оспособио мотор.

Остало је још да направим неки сталак да би то могло лепо да стоји и тоцило је готово. Евентуално би могао да се стави и неки штитник.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.