Претражи овај блог

уторак, 8. септембар 2020.

Зидни једнотегаш

 Машина је добро очувана, нема ознаке произвођача. Емајл циферплата има ситне напрслине. Кутија је у осредњем стању.

14.11.2020.

Машина је добро очувана мада изгледа да је бикснована на центераду, по свој прилици непотребно. Израда није баш најбоља, нема ни ознаке произвођача па претпостављам да је у питању нека мала радионица у Аустроугарској. Како је прилично чиста сат је прорадио са пар капи моторног уља. Окови клатна су јако лоши, неко је све то примитивно направио (оков вођице, шпингла и кукица за пендлфедер) тако да би све то требало поправити или поново направити, али и овако ради. На основи циферплата има доста потписа тако да је сат више пута поправљан, тренутно је најлон за пецање намотан на калем и то би требало променити. Точкић чекрка је направљен од баланса будилника, има доста неоригиналних делова. Показало се да ти сатови из малих радионица често нису тако квалитетни као сатови реномираних фабрика, јер је много зависило од ручне израде док су у великим фабрикама имали машине па су делови били униформног и постојаног квалитета, а самим тим и крајњи производи. 

Емајл цферплата је испрскао, у пукотине се увукла прљавштина па се то види.


Циферплат после чишћења - напрслине су и даље ту али се мање виде. 

Највише недостатака има клатно - кука за пендлфедер је прављена, као и појачање шлица за вођицу анкера. Све је направљено веома аљкаво, као да је цела мотка клатна узета од неког другог сата или чак прављена накнадно. Појачање је било заковано ексером и везано жицом - то сам исправио и уместо тога ставио два шрафа са матицама М2. Брезон за подешавање руже је неко направио од бакарне жице и нарезао навој М3. То је заковано за дрво за два мала ексера и све се клима а навој је похабан, тако да ћу то морати да заменим челичним брезоном. Неко је у ружу угурао олово из ко зна ког разлога, то сам извадио. Сат после чишћења ради доста добро, ход је приметно већи. Кука за пендлфедер је на споју преширока и има доста зазора, то треба исправити.

11.1.2021.

Поред клатна неколико зубаца анкеррада је било искриљено па је сат повремено ћопао. То није утицало на рад - није стајао, али је ипак потребно поправити. Своди се на ручно исправљање зубаца погодним клештима уз стално мерење шублером, односно упоређивање са неким погодним шаблоном. Овај анкеррад је веома осетљив јер су зупци истањени до крајње мере, без потребе јер су каменови анкера довољно танки да не сметају. Али то је већ до произвођача...






На зупцима малог зупчаника виде се велики трагови трошења. То је доказ да је сат дуго радио прљав или неадекватно подмазан - зупци се никада не подмазују јер уље привлачи прашину и та прљавштина повећава абање.


Машина је доста добро опрана у ултразвучној кадици у средству за одмашћивање делова мотора. После овога сам делове испрао у води па у алкохолу и осушио. Алкохол апсорбује воду тако да је челик у што краћем додиру са влагом како би се спречила евентуална корозија.



Нема коментара:

Постави коментар